اثر هنری باید قدرت نفوذ داشته باشد

شهردار اصفهان خطاب به فیلم‌سازان نوجوان گفت: شما علاقه‌مند هستید کاری که انجام می‌دهید، ماندگار و تأثیرگذار باشد، چراکه اثر هنری باید قدرت نفوذ داشته باشد و بر این اساس بستگی دارد این کار شما وارد کدام لایه ادراکی انسان‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده صبح امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ در اختتامیه هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ضمن تبریک میلاد پیامبر ا کرم (ص) اظهار کرد: به‌عنوان شهردار و از زبان مردم شهر به شما خیر مقدم می‌گویم و امید است با خاطرات خوبی از این شهر بروید.

وی افزود: شما علاقه‌مند هستید کاری که انجام می‌دهید، ماندگار و تأثیرگذار باشد، چراکه اثر هنری باید قدرت نفوذ داشته باشد و بر این اساس بستگی دارد این کار شما وارد کدام لایه ادراکی انسان‌ها شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بعضی آثار تنها در حد حواس باقی می‌ماند، چشم می‌بیند و گوش هم می‌شنود، اما فراتر نمی‌رود، لایه دوم مربوط به احساسات است و بر این اساس شاهد هستیم هیجانات مخاطب را درگیر می‌کند که دارای قدرت بالاتری است.

قاسم‌زاده عنوان کرد: در لایه سوم فکر و ذهن درگیر می‌شود و بر این اساس به‌طور طبیعی اثری که ذهن را به چالش بکشد، قدرت تأثیر و ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بعضی موارد را باید با جان فهمید، گفت: اثری ماندگار، مانا و مؤثر در اصلاح و تغییر رفتار خواهد بود که بتواند به لایه چهارم نفوذ کرده و وارد جان بشر شود، اثری که بتواند جان و ناخودآگاه بشر را تحت تأثیر خود قرار دهد بسیار ماندگار و مانا خواهد بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: گاهی از جنس لایه چهارم اثر ماندگاری را می‌بینیم که وارد ناخودآگاه ما می‌شود و رفتار، کنش و واکنش‌های ما تا سال‌ها تحت تأثیر این اثر هنری قرار می‌گیرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه بعضی فیلم‌ها در لایه حواس قرار دارند و تا وقتی که حواس‌ما جمع باشد با فیلم ارتباط داریم و بعد که کنار برویم قصه را نیز از یاد می‌بریم، توضیح داد: در همین راستا سعی کنید آثاری را خلق کنید که وارد لایه ادراکی و ناخودآگاه شود تا مانا شود، در همین راستا امیدواریم در جشنواره‌های مختلف شاهد ظهور و خلق آثار خوب و متنوع شما باشیم.

کد خبر 791484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.