ایران-گواتمالا / تقابل نه‌چندان سخت با تیم چهلم دنیا

تیم‌ملی فوتسال ایران دومین بازی‌اش در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را امروز مقابل گواتمالا به‌ انجام خواهد رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌ملی فوتسال ایران عصر امروز _پنج‌شنبه بیست‌ونهم شهریور_ در چارچوب دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان از ساعت ۱۶:۰۰ در سالن مجموعه‌ورزشی بخارا به‌مصاف تیم‌ملی فوتسال گواتمالا می‌رود. دیداری که در گروه ششم دهمین دوره جام‌جهانی به‌انجام خواهد رسید و یوزه‌ای ایرانی می‌توانند با پیروزی در برابر حریفشان، در دور دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

سایت فیفا پیش از این دیدار نوشت: «شروع خوب ایران در این رقابت‌ها با برتری پرگل برابر ونزوئلا نشان داد که فوتسال ایران توان رقابت با هر تیمی در این رقابت‌ها دارد، گواتمالا به‌یقین روز سختی در این دیدار برابر ایران خواهد داشت، اما تلاش برای ارائه نمایش تهاجمی مقابل مسلم اولادقباد، حسین طیبی و هم‌تیمی‌هایش می‌تواند استراتژی خطرناکی برای گواتمالا باشد، چون بازیکنان ایرانی روی ضدحمله می‌توانند دروازه این تیم را باز کنند.»

ایران - گواتمالا / تقابل نه‌چندان سخت با تیم چهلم دنیا

قضاوت این دیدار بر عهده مارتینز فلورس اسپانیایی است که در سال ۲۰۲۲ دومین داور برتر دنیا شناخته شد، همچنین از بهترین داوران لیگا ناسیونال (لالیگا) به شمار می‌رود. این قاضی مشهور، فینال جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۲ را هم سوت زده است و دومین جام‌جهانی دوران حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند، همچنین دژان وسلیچ لهستانی و رایان شفرد استرالیایی دیگر داوران مسابقه ایران و گواتلاما خواهند بود.

شب گذشته بازیکنان تیم‌ملی فوتسال پس از برگزاری تمرین عصر در مجموعه‌ورزشی المپیک بخارا در جلسه فنی شبانه شرکت کردند. در این جلسه، وحید شمسایی ضمن تقدیر از عملکرد بازیکنان در دیدار مقابل ونزوئلا و بازی تیمی و فداکارانه عنوان کرد: در جام‌جهانی تیم ضعیفی وجود ندارد و تجربه نشان داده اگر کسی حریفی را دستکم بگیرد، به یقین در فوتسال تنبیه خواهد شد.

ایران - گواتمالا / تقابل نه‌چندان سخت با تیم چهلم دنیا

در ادامه شهاب سفال‌منش ضمن بررسی بازی قبل ایران برابر ونزوئلا، به نقاط ضعف و قوت تیم گواتمالا پرداخت. دستیار اول سرمربی تیم ملی در این نشست با اشاره به سبک بازی تیم گواتمالا، عملکرد بازیکنان این تیم در دیدارهای قبلی به‌ویژه مقابل فرانسه در روز دوشنبه را مورد آنالیز قرار داد.

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در جام‌جهانی فوتسال به مصاف ونزوئلا رفت و با نتیجه پر گل هفت بر یک ونزوئلا را در هم کوبید و برای رقبای خود خط‌ونشان کشید. برای ایران در این دیدار سالار آقاپور (دو گل)، مهدی کریمی (دو گل)، بهروز عظیمی (دو گل) و امیرحسین داودی گلزنی کردند و میلتون فرانکا تک‌گل ونزوئلا را به ثمر رساند.

ایران - گواتمالا / تقابل نه‌چندان سخت با تیم چهلم دنیا

تیم‌ملی فوتسال گواتمالا در مصاف نخست خود در مرحله گروهی جام‌جهانی مقابل فرانسه قرار گرفت و در شرایطی که از حریف اروپایی خود پیش افتاد، درنهایت شکست را پذیرفت. شاگردان رافائل رینود که جهان فوتسال حساب ویژه‌ای را روی شگفتی آن‌ها باز کرده بودند، به سختی و با ثبت یک کامبک از سد گواتمالا که تیم چهلم رنکینگ جهانی محسوب می‌شود، گذشتند.

گواتمالا پنج‌بار سابقه حضور در جام‌جهانی را داشته است و بهترین نتیجه‌ای که تاکنون توانسته به‌دست آورده صعود از مرحله گروهی این مسابقات بوده است، البته در بازی نخست دوره فعلی جام‌جهانی در ازبکستان، تیم‌ملی فوتسال گواتمالا مقابل فرانسه نشان داد که آن‌قدر هم حریف دست‌وپابسته‌ای نیست. آن‌ها به‌خوبی در مقابل فرانسه حضور پیدا کردند و حتی تا اواسط نیمه دوم بازی از فرانسه پیش بودند و توانستند این تیم را تا پایان بازی به چالش بکشند، اما در نهایت بازی را واگذار کردند.

ایران - گواتمالا / تقابل نه‌چندان سخت با تیم چهلم دنیا

گواتمالا دوران حرفه‌ای خود در فوتسال را از سال ۲۰۰۰ و با گرفتن میزبانی جام‌جهانی آغاز کرد و بعد از آن چهار مرتبه دیگر نیز موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی شد و ازبکستان، ششمین تجربه این تیم از حضور در رقابت‌های جام جهانی است. تیم گواتمالا که در دوره قبل با روسیه، ازبکستان و مصر هم‌گروه بود و تنها برابر ازبک‌ها به برتری رسید و در دو دیدار بعدی شکست خورد و از راهیابی به مرحله حذفی گروهی بازماند، در این دوره با عبور از سد کاستاریکا در رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی کونکاکاف به‌عنوان تیم سوم آمریکای شمالی جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کرد.

کد خبر 791481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.