کافه تعمیرات شهروندی در برلین راه‌اندازی شد

برلین یارانه تعمیر لوازم خانگی را با هدف ترویج بازیافت و کاهش مصرف‌گرایی به راه انداخته است. دارندگان لوازم خراب می‌توانند تا ۲۰۰ یورو بازپرداخت دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یارانه تعمیر (Reparaturbonus) برای لوازم برقی خانگی در برلین در دسترس قرار گرفته است. یارانه ارائه‌شده توسط دولت ایالتی با هدف تشویق ساکنان به تلاش برای افزایش عمر مفید تلویزیون‌ها، توسترها و اغلب وسایل برقی، ترویج بازیافت و در نتیجه کاهش مصرف بیهوده و انباشت زباله‌های سخت‌افزاری است. اداره تحرک، حمل‌ونقل، حفاظت از آب و هوا و محیط زیست سنای برلین اعلام کرد که درخواست یارانه برای دستگاه‌های معیوب به صورت آنلاین در دسترس است.

روش کار ساده است. شهروندان می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی معیوب خود را در کافه‌های تعمیر شهر برای رفع عیب تحویل دهند. فاکتور تعمیر باید بین حداقل ۷۵ یورو تا حداکثر ۴۰۰ یورو باشد. سپس شهر نیمی از هزینه‌های متحمل‌شده توسط صاحب دستگاه را بازپرداخت می‌کند. خرید قطعات یدکی نیز در این یارانه گنجانده شده است.

کافه تعمیرات در برلین راه‌اندازی شد

برای این منظور ۱.۲۵ میلیون یورو در نظر گرفته شده است اما این بودجه فقط تا پایان سال تعمیرات را پوشش می‌دهد. مشخص نیست که آیا سال آینده، دولت شهر این طرح را تمدید خواهد کرد یا خیر.

هلندی‌ها مبدع طرح کافه‌های تعمیر هستند اما در حال حاضر تعدادی از شهرهای جهان مانند کالیفرنیای آمریکا برای مقابله با کاهش اتلاف انرژی و منابع، این طرح را اجرا می‌کنند. کلینیک‌های تعمیرات هر روز در جوامع مصرف‌گرا به‌طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند و جایگزینی پایدار برای فرهنگ فراگیر «دور انداختن» ارائه می‌دهند. این کافه‌ها نه‌تنها عمر محصولات مختلف را افزایش می‌دهند، بلکه از طریق هدف مشترک کاهش ضایعات، جوامع را به هم نزدیک‌تر می‌کنند.

کافه‌های تعمیرات علاوه بر حمایت مالی از اقشار آسیب‌دیده جامعه، می‌تواند افراد بازنشسته و به‌ویژه سالمندانی را که با وجود تجربه، خانه‌نشین شده‌اند، از نظر روحی سرزنده کند چراکه احساس مفید بودن و استقلال را برایشان به ارمغان می‌آورد و آن‌ها را از انزوا نجات می‌دهد.

کافه تعمیرات در برلین راه‌اندازی شد

کد خبر 791473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.