۱۳۰ مدرسه به سرانه آموزشی استان تهران اضافه می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ۵۰ مدرسه اول مهرماه سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود و ۸۰ مدرسه نیز درحال ساخت است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود بهرامی در خصوص اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: اولین هماهنگی‌های بازگشایی مدارس از پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ آغاز و کارگروه‌های پروژه مهر تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۷ اقدام راهبردی برای بازگشایی مدارس داشته‌ایم افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان، کتب درسی، انتصاب مدیران، کلاس‌بندی، صدور ابلاغ همکاران، تحویل مدارس جدید و غیره از مواردی است که برای بازگشایی مدارس در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: یکی از مهمترین اقدامات، موضوع سنجش بدو ورود نوآموزان برای ورود به پایه اول تحصیلی بود که فرایند آن از قبل از عید نوروز ۱۴۰۳ آغاز شد و از اوایل تابستان نیز ثبت‌نام دانش‌آموزان را انجام دادیم.

ثبت‌نام یک میلیون و ۲۱۷ دانش‌آموز در مدارس

بهرامی ابراز کرد: تعداد کمی از دانش‌آموزان برای ورود به پایه دهم تحصیلی، تا به امروز چهارشنبه _ بیست و هشتم شهریور_ هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند که تقاضا داریم زودتر ثبت‌نام خود را نهایی کنند که برای ورود به مقطع جدید تحصیلی دچار مشکل نشوند و در سایر پایه‌ها ثبت‌نام همه دانش‌آموزان انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۵ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و حدود ۱۱۲ هزار دانش‌آموز نیز در مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر نوآموز بوده و وارد کلاس اول ابتدایی خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه ثبت کتاب‌های درسی جدا از ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود، ادامه داد: هم اکنون کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی در اختیار مدارس قرار دارد و برای مقاطع اول و دوم متوسطه نیز از دیروز توزیع کتاب‌ها شروع شده و امروز به پایان می‌رسد تا اول مهر در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

افتتاح ۵۰ مدرسه جدید در اول مهر

بهرامی در رابطه با بهسازی و نوسازی فضای مدارس عنوان کرد: حدود ۲۰ تن رنگ، ۳ هزار رویه نشیمن صندلی، ۳ هزار رویه نشیمن نیمکت و ۳ هزار میز و نیمکت کامل برای بهسازی و نوسازی مدارس تدارک دیده شده و بازآوری سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: با همکاری سازمان نوسازی، خیران و اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید ۵۰ مدرسه نوساز را طی ۶ ماه اخیر تحویل گرفتیم و از اول مهرماه امسال به مدارس شهرستان‌های استان تهران اضافه خواهند شد.

۸۰ مدرسه در حال ساخت است

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ پروژه احداث مدرسه داریم که ساخت آنها شروع شده و برخی ۱۰ درصد، برخی ۷۰ درصد و غیره پیشرفت فیزیکی دارند و برای سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

بهرامی با بیان اینکه برخی از مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند، برخی نیاز به مقاوم‌سازی و کارهای فنی مهندسی دارند و برخی نیاز به بهسازی و مرمت جزئی دارند، گفت: از این ۵۰ مدرسه که افتتاح شده و ۸۰ مدرسه که در حال ساخت است؛ تعدادی مدارس فرسوده و مستهلک بوده که تخریب و بازسازی شده و تعدادی دیگر مدارس نوساز است و مقاوم‌سازی و بهسازی مدارس نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه دانش‌آموزی در هر کلاس به طور میانگین ۲۶ نفر است، ابراز کرد: میانگین سرانه دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران، سال گذشته ۳۲.۱۶ بود و امسال با بهره‌برداری از ۵۰ مدرسه جدید، این عدد به ۳۱ می‌رسد و تعدادی از مدارس ما به‌صورت دو شیفته دایر خواهد بود.

جذب ۴۷۵۹ معلم جدید از طریق ماده ۲۸

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران درخصوص ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده و امسال کسری سازمانی برای اول مهر نداریم و این به این معنی است که نه کلاس بدون معلم داریم و نه همکار بدون ابلاغ.

بهرامی با اشاره به اینکه ۵۵ هزار همکار فرهنگی داریم، افزود: در اول مهر کسری معلم نداریم و بخشی از نیروی انسانی ما از نیروهای موظف هستند و بخشی دیگر نیز از نیروی حق‌التدریس شاغلان و حق‌التدریس بازنشستگان تأمین شده است.

وی با بیان اینکه امسال شش هزار و ۳۰۳ همکار جدید داریم، تصریح کرد: امسال در شهرستان‌های استان تهران حدود ۵۷۰۰ سهمیه ماده ۲۸ داشتیم که از این تعداد، چهار هزار و ۷۵۹ نفر جذب شدند و از اول مهر وارد مدارس می‌شوند، همچنین هزار و ۵۴۴ نفر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستند که امسال وارد دانشگاه می‌شوند و بعد از چهار سال وارد مدارس خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: امسال حدود ۴۰۰ مدیر جدیدالانتصاب در مدارس مختلف داریم که برای این افراد آزمون انتخاب، شناسایی، دوره توانمندسازی، صدور ابلاغ و غیره انجام شده است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شده است

بهرامی در ادامه با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در دو هفته اول مهر، یادآور شد: آغاز مهر امسال با ماه ربیع‌الاول و ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) هم‌زمان شده و بنابراین خیلی مهم است که مهر بانشاط و سرحال و سرزنده برای دانش‌آموزان داشته باشیم و همزمان با اول مهر در مدارس شیفت صبح زنگ اول مهر و در مدارس شیفت بعدازظهر زنگ نماز نواخته خواهد شد.

وی در پایان در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس شهرستان‌های استان تهران، خاطرنشان کرد: روز ۲۱ شهریور دستورالعمل ثبت‌نام اتباع صادر شد که بلافاصله فرایند ثبت‌نام را آغاز کردیم که ثبت‌نام‌ها دستی انجام شده و به‌صورت سیستمی نیز در حال انجام است.

کد خبر 791371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.