مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) در جوانرود افتتاح شد

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه از افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) شهرستان جوانرود با تجهیزات به‌روز با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع خبر داد

مرزبان نظری در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) شهر جوانرود که با مشارکت آستان قدس رضوی، اداره‌کل نوسازی و توسعه تجهیز مدارس و خیرین استان کرمانشاه ساخته شده است در گفتگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، با اشاره به کمک ۷۳ میلیارد تومانی خیرین طی سال گذشته در حوزه مدرسه‌سازی، اظهار کرد: حدود ۳۳۰ هزار مترمربع آسفالت و ایزوگام مدارس با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در سطح استان انجام شده است.

وی از تعویض تمامی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان به به سیستم استاندارد طی دو سال اشاره‌ای داشت و افزود: از سال گذشته تا مهرماه ۱۴۰۳ نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان در راستای اصلاح سیستم‌هایی گرمایشی هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه از ۱۰ مدرسه در حال ساخت در شهرستان جوانرود سخن گفت و تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز شهرستان جوانرود در ساخت و بازسازی مدارس نقش بسیار مؤثری دارند.

وی میانگین سرانه آموزشی کشور را ۵.۲‌، استان کرمانشاه را ۵.۸ و شهرستان جوانرود را ۳.۷ درصد عنوان کرد و گفت: شهرستان جوانرود کمترین میزان سرانه فضای آموزشی را در سطح استان دارد، لذا نیاز برنامه‌ریزی اساسی دارد تا به همت خیرین و مسئولان این سرانه آموزشی بهتر شود.

نظری افزود: در همین راستا ۳ الی ۴ پروژه آموزشی دیگر در دست اجرا داریم و امیدواریم با کمک خیرین، مشارکت خیرین و اعتبارات ملی بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل و تا مهرماه سال آینده میانگین سرانه آموزشی را به ۴.۵ برسانیم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه اعتبار هزینه شده برای ساخت مدرسه ۱۵ کلاس امام رضا (ع) را ۲۸ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: زیر بنای این مدرسه ۲ هزار و ۲۰۰ متر است که با تصمیم‌گیری‌هایی انجام شده و آمار زیاد دانش‌آموزان تعداد ساخت ۶ کلاس به ۱۵ کلاس تغییر کرد.

کد خبر 791249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.