جغرافیای مقاومت اسلامی هر روز وسیع‌تر می‌شود

امام جمعه قزوین گفت: امروز در میدان وحدت و انسجام هستیم و همین مستکبران را به‌ شدت نگران کرده است و هر روز جغرافیای مقاومت اسلامی وسیع‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران قزوین اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه و رسالتی که ما حوزویان داریم این است که هم خودمان به عبادت خدای یگانه ملتزم باشیم و هم دیگران را به قرار گرفتن در این مسیر ارشاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم وحدت بین مذاهب و پیروان انبیای الهی را مستحکم کنیم، اضافه کرد: هفته گذشته در اخبار دیدیم که در کشور رواندا هر ماه حداقل هزار نفر از مسیحیان مسلمان می‌شوند، در این کشور علمای مسلمان با علمای مسیحی در حضور مردم جلسات مناظره برقرار می‌کنند، مسیحیان با شنیدن استدلال‌ها متوجه برتری اسلام می‌شوند و به اسلام می‌پیوندند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که اهل مذاهب فوج فوج به اهل بیت (ع) معرفت پیدا می‌کنند، تصریح کرد: در ایام قدیم چقدر بین این مذاهب جنگ و جدال و دعواهای خصمانه وجود داشت، اما اکنون به برکت مقاومت اسلامی وحدت بین مسلمانان برقرار شده است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امروز تمام فرقه‌های مذهبی احساس می‌کنند پناهگاهی جز شیعه ندارند و مسیحیت هم این‌گونه است، یکی از شباهت‌های امام زمان (عج) با رسول اکرم (ص) بین‌المللی و جهانی بودن رسالت پیامبر (ص) و مأموریت امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: شباهت دیگر این است که رسول خدا (ص) آمدند پیروان کتب آسمانی و انبیا را یکی کرده و راهی یگانه را نشان دادند، امام زمان (عج) هم می‌آیند، همه مذاهب را یگانه می‌کنند و ما اکنون در آستانه چنین تحولات جهانی هستیم.

امام جمعه شهر قزوین با ذکر اینکه زمانی وحدت مانند شعار بود، گفت: اکنون دیگر این کلمه شعار نیست و امروز در میدان وحدت و انسجام هستیم که همین مستکبران را به‌شدت نگران کرده و هر روز جغرافیای مقاومت اسلامی وسیع‌تر می‌شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: این در حالی است که ترامپ بارها گفته ما در حال از بین رفتن هستیم، بنابراین هر چه مقاومت اسلامی گسترش پیدا می‌کند، بساط مستکبران جمع می‌شود و تحقق اینها نشانه تحقق وعده خداست.

وی ادامه داد: آن چیزی که انسان‌ها را از حیوانات متمایز می‌کند چشم دل است، حوزه‌های علمیه هم برای تحقق همین معنا فعالیت می‌کنند. طلبه واقعی باید به دنبال باز شدن چشم دلش باشد که البته این هم مراتبی دارد و باید برای رسیدن به هر یک از این مراتب بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنانش با بیان اینکه علم باید روح داشته باشد، گفت: علم افرادی مانند علامه طباطبایی، امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب روح دارد، پس ما هم باید در کنار تعلیم تهذیب و تزکیه داشته باشیم.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: اگر تهذیب و تزکیه زمینه‌ساز تعلیم نباشند، ما فقط الفاظ و عبارات را حفظ کرده‌ایم که این علم مرده به شمار می‌آید، در واقع چنین علمی تأثیری ندارد و کسی را زنده نمی‌کند، اما علم زنده اثرگذار است. بنابراین امیدوارم طلبه‌های خواهر ما مدارج عالی علم را با زیرساخت‌های معنویت و عبودیت طی کرده و در جامعه اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: در برهه زمینه‌سازی ظهور زندگی می‌کنیم و علائم ظهور را می‌بینیم، بنابراین باید دغدغه اصلی طلبه ما انتظار ظهور باشد. این از علامات مؤمن است، انتظار ظهور به کار ما نورانیت می‌دهد و چشم دل ما را باز می‌کند.

کد خبر 791111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.