دولت چهاردهم به موضوع تعیین نرخ برنج ورود کند

عضو ناظر مجلس در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی گفت: ۲۴۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کرده اما ریالی به خرید برنج داده نشده است، روند فعلی درست نیست و باید دولت به موضوع تعیین نرخ برنج ورود کند.

رضا حاجی پور در خصوص تعیین نرخ خرید برنج در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی اظهار کرد: شورای قیمت گذاری در سال جاری کار خود را به خوبی شروع کرده و باید از وزیر جهاد کشاورزی تشکر کرد و به سرعت و به موقع جلسات شورای قیمت گذاری در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصاد و دارایی و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه رسمیت پیدا می‌کند، ادامه داد: وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه نمایندگان و معاونین خود را به برخی از جلسات شورای قیمت گذاری می‌فرستند، اگر برای تعیین قیمت گندم در جلسات حاضر شده‌اند باید در جلسات شورا به منظور تعیین قیمت دانه‌های روغنی و برنج نیز حاضر شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با سرعت بالا نرخ برنج به عنوان یک محصول استراتژیک و قوت روزانه مردم تعیین شود، عنوان کرد: دولت‌های گذشته به تعیین قیمت برنج توجه نکرده‌اند، من در دوره یازدهم مجلس سخنگوی کمیسیون آموزش بودم اما به دلیل وجود کاستی‌ها و مشکلات همواره در حوزه کشاورزی و لزوم توجه به برنج کاران مصاحبه کرده‌ام.

حاجی پور با بیان اینکه ۲۴۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کرده اما ریالی به خرید برنج اختصاص پیدا نکرده است، تصریح کرد: نمایندگان استان‌های شمالی در صحن مجلس برای خرید برنج اعتراض کردند روند فعلی درست نیست و باید دولت به موضوع برنج ورود کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دستگاه‌های دولتی برای تهیه غذای کارکنان خود روزانه چندین تن برنج مصرف می‌کنند و می‌توانند این نیاز خود را با خرید برنج با قیمت مشخص بر اساس هزینه کرد از کشاورزان تأمین کنند، افزود: کمیته کارشناسی در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی باید هرچه سریع‌تر به تعیین قیمت برنج ورود کند. از همین تریبون به نمایندگی از نمایندگان شمال کشور، تمامی استان‌های برنج‌کار و رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران به عنوان تولید کننده ۴۵ درصد از برنج کشور اعلام می‌کند به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور تذکر می‌دهم تا پای کار بیایند و شورای قیمت گذاری در خصوص برنج تصمیم بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تعیین نرخ دانه‌های روغنی و گندم کشاورزان خیالشان راحت می‌شود که محصول آنها در سال آینده با نرخ مشخص خریداری می‌شود اما تکلیف برنج‌کاران مشخص نیست، گفت: برنج یک محصول استراتژیک است، انتظار داریم قیمت آن مشخص شود و باید رؤسای سه قوه به این مسئله ورود کنند.

حاجی پور عنوان کرد: اگر وزارتخانه‌هایی مانند دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم و بهداشت و درمان خرید برنج برای تأمین نیاز کارکنان خود را با قیمت مشخص بر اساس هزینه کرد شروع کنند بخشی از مشکلات بازار این محصول برطرف می‌شود.

کد خبر 791105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.