ایجاد ایستگاه‌های جدید دوچرخه نسل ۴ در شهر اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های جدید دوچرخه نسل چهار در شهر که دوچرخه‌های آن دارای قفل هوشمند است، گفت: این طرح که موفق بوده و دو سال در مشهد اجرا شده است، نیاز به نیروی انسانی ندارد و کم‌هزینه‌تر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسین حق‌شناس امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ در سی‌ونهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آئین آغاز فعالیت ستاد مهر شهر اصفهان و رونمایی از تجهیزات جدید ترافیکی اظهار کرد: ۲۱ موتورسیکلت با کمک شهرداری و پلیس راهور تجهیز شده است.

وی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های جدید دوچرخه نسل چهار در شهر که دوچرخه‌های آن دارای قفل هوشمند است، افزود: این طرح که موفق بوده و دو سال در مشهد اجرا شده است، نیاز به نیروی انسانی ندارد و کم‌هزینه‌تر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از نصب گیره‌های دوچرخه در ۳۰۰ مدرسه، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در شهر خبر داد و گفت: دوچرخه‌هایی از گذشته در شهرداری وجود داشت که با رنگ‌های مختلف بازسازی شده است و هم‌اکنون قابل استفاده است.

حق‌شناس تصریح کرد: بخشی از این دوچرخه‌های بازسازی شده در مناطق کم‌برخوردار در اختیار دانش‌آموزان پسر در مقطع متوسطه گذاشته می‌شود که برای اولین‌بار این طرح در راستای کاهش آلاینده‌ها و ترافیک اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: از دو ماه پیش ۱۰ اسکوتر به‌صورت آزمایشی در مأموریت‌های شهری استفاده می‌شود تا اشکالات آن در ساخت، طراحی و مسیر عبور تست شود، در این راستا پیشنهاد می‌کنیم تعدادی از این اسکوترها را در اختیار پلیس راهور قرار دهیم برای اینکه اعزام نیرو به مرکز شهر تسهیل شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: مشکل برق تقاطع‌ها در یک اقدام جهادی از سوی شهرداری و پلیس در ۸۰ چراغ راهنمایی برطرف شده است و این طرح برای دیگر تقاطع‌های شهر ادامه دارد.

حق‌شناس با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار سه ناوگان برای ثبت تخلف خودروهای باری تجهیز کردیم، گفت: یک سال طول کشید تا کد ثبت تخلف دریافت شود، همچنین در گذشته خودروهای باری در مرکز شهر توقف می‌کردند و منجر به تشدید ترافیک می‌شد که با این تجهیزات می‌توان به ترددها نظم بخشید، اما در ازای آن بارانداز برای توقف این خودروها ایجاد می‌شود.

سالن مانیتورینگ پلیس راهور و سالن مانیتورینگ سازمان بار از دیگر اقدامات انجام شده است

وی با اشاره به انجام اقدامات نرم‌افزاری در ستاد مهر افزود: سالن مانیتورینگ پلیس راهور و سالن مانیتورینگ سازمان بار از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: از شش ماه گذشته تلاش شبانه‌روزی برای ناوگان اتوبوسرانی که قطعاتی از آن دارای مشکل بود و نیاز به بازسازی داشت، انجام شد و در این راستا ۸۸ اتوبوس برای مهر بازسازی شد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده مجموع ناوگان اتوبوسرانی و ون‌های فعال در شهر، مهر سال جاری به ۹۰۸ ناوگان خواهد رسید، همچنین قراردادها خرید اتوبوس‌های دیزلی، ۱۸ متری بی آر تی و برقی یا در حال انعقاد است و یا بعضی از آن انجام شده است که شماری از این ناوگان به مهر خواهد رسید.

حق‌شناس ادامه داد: علاوه بر تعمیرات و نظافت معمول ناوگان مترو، امسال دو رام متوقف شده قطار شهری تعمیر شد و از مهر در مسیر خدمت رسانی به شهروندان قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه پویش فرهنگ موتور سواری از دو ماه پیش در قالب تابلوهای شهری اجرا شده است، گفت: در مهر سال جاری نیز این فضاسازی در حوزه فرهنگ شهروندی تداوم خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: هر سال ۳ تا ۴ درصد به ترافیک شهر شهر افزوده می‌شود، بر اساس شاخص‌ها در یک دوره چهار ساله این عدد ۱۵ درصد می‌باشد.

حق‌شناس با بیان اینکه بخش‌هایی از ستاد مهر مثل اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی از ابتدای سال فعالیت خود را در قالب ستاد مهر شروع کردند گفت: اگر امروز ستاد مهر افتتاح می‌شود به منزله مشخص شدن خروجی و نتیجه فعالیت‌های ستاد مهر در شهر است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری تعداد ناوگان اتوبوسرانی در شهر به ۱۰۵۰ ناوگان می‌رسد، ادامه داد: در بخش مترو هم برای خرید ناوگان نیازمند کمک دولت هستیم و در این راستا پیگیری‌ها انجام شده است، امیدواریم در دولت جدید این پیگیری‌ها تداوم یابد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت سرویس مدارس و بهره‌مندی از سامانه سفیر مهر که اقدام جالب و پر دستاوردی است، افزود: سال گذشته در استفاده از سرویس مدارس، شاهد اعتراضات مردم بودیم که قیمت‌ها عادلانه نیست و نظارت وجود ندارد، اما با فعالیت سامانه سفیر مهر همه اطلاعات به‌صورت هوشمند ذخیره شده است و هزینه‌ها هم هوشمند محاسبه می‌شود.

حق‌شناس با بیان اینکه ثبت اطلاعات در سامانه سفیر مهر اتفاق مبارکی بود که در برنامه‌ریزی‌ها از آن استفاده کردیم، گفت: مدارس پرتقاضا برای بهره‌مندی از سرویس مدارس را به عنوان نیاز ترافیکی شناسایی کردیم.

وی با اشاره به تکمیل سالن مانیتورینگ پلیس راهور در شهرک آزمایش با مشارکت شهرداری و تجهیز سالن مانیتورینگ خودرو باری و مراکز معاینه فنی در سازمان حمل‌ونقل بار گفت: ۱۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری به سیستم شهر اضافه شد تا پایش ترافیکی در شهر با آن انجام شود، در این راستا مهرماه شاهد نظم ترافیکی خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان افزود: ۳ ساختمان برای پلیس راهور در مناطق ۳،۵ و ۱۰ شهرداری احداث شد تا محلی برای مراجعات مردم باشد.

وی نصب سایه‌بان در ۲۵ تقاطع شهر، اقدامات فرهنگ‌سازی در شهر با مشارکت پلیس راهور و کمیته فرهنگی شهروندی را از دیگر اقدامات برشمرد و تصریح کرد: خط کشی طولی گذرگاه‌های عابر پیاده، نصب گیره دوچرخه به‌صورت مسقف و غیر مسقف، شست‌وشوی مدارس، نظافت معابر، هرس درختان، آموزش و نصب تجهیزات آتش‌نشانی از دیگر اقدامات ستاد مهر است.

حق‌شناس به اجرای پویش فرهنگی از مهر سال جاری با همکاری انجمن اولیا و مربیان خبر داد و گفت: در این راستا و با هدف فرهنگ ساری بسته‌های فرهنگی میان دانش آموزان توزیع خواهد.

کد خبر 791095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.