ممنوعیت اکتشافات جدید نفت در ایتالیا به نفع انرژی سبز

پیش‌نویس یک فرمان جدید دولتی نشان می‌دهد که ایتالیا دیگر امتیازی برای اکتشاف و تولید نفت و میعانات گازی اعطا نخواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ایتالیا از ممنوعیت اعطای امتیاز به اکتشافات جدید نفت و میعانات گازی درون مرزهای خود طی یک فرمان جدید دولتی خبر داد. این فرمان تصریح می‌کند که ممنوعیت اکتشاف و تولید نفت تنها در مورد امتیازات جدید اعمال می‌شود، نه امتیازاتی که از قبل تاییدیه دولت را دریافت کرده‌اند.

فرمان ممنوعیت جدید بخشی از برنامه‌های سبز بلندپروازانه ایتالیا برای آینده پاک است که شامل کنار گذاشتن برق تولیدی از زغال‌سنگ تا پایان سال ۲۰۲۵ به نفع نیروگاه‌های گازی می‌شود. برای این منظور، این کشور طرح توسعه چهار نیروگاه گازی جدید را طی چند سال گذشته تصویب کرده است که قادر به تولید ۳۴۰۰ مگاوات برق هستند. ارتقای نیروگاه‌های فعلی این کشور نیز با ۷۰۰ مگاوات تولید برق اضافه تا سال ۲۰۲۶ همراه خواهد بود. ایتالیا تلاش دارد به‌طور کامل از اکتشاف و تولید نفت درون مزرهای خود دور شود و گاز طبیعی موردنیاز خود را به‌طور کامل از روسیه تأمین کند تا حداقل انتشار گازهای حاصل از کشف و تولید را حذف کند.

ممنوعیت اکتشافات جدید نفت در ایتالیا به نفع انرژی سبز

اکتشاف و تولید نفت در این کشور به‌طور عمده از طریق قوانین ایالتی تنظیم می‌شود و اپراتورها هیچ اختیار مستقلی برای مناطق اکتشاف و تولید ندارند. دولت ایتالیا برای تولید نفت خشکی ۱۰ درصد و برای نفت فراساحلی ۷ درصد حق امتیاز ارائه می‌دهد.

بانک مرکزی این کشور در حالی از اکتشاف و تولید نفت و گاز صرف‌نظر کرده است که به اقتصادهای توسعه‌یافته با انتشار سرانه بالاتر فشار می‌آورد تا به امید سرعت بخشیدن به عرضه انرژی‌های پاک، به اقتصادهای در حال توسعه کمک کنند استفاده از سوخت‌های فسیلی خود را کاهش دهند و به‌تدریج حذف کنند. رئیس این بانک در کنفرانس G7 آژانس بین‌المللی انرژی که به‌منظور تضمین انتقال منظم انرژی در رم انجام شد، برای کمک به کاهش هزینه کلی انتقال انرژی در سطح جهانی اعلام آمادگی کرد.

با این حال شرکت برق آن طی هفته گذشته برنامه‌های خود برای مشارکت در انتقال انرژی ویتنام را کنار گذاشت و تصمیم گرفت از بازارهای بادی و خورشیدی این کشور خارج شود، زیرا این بازارها توسط مکانیزم اتصال پیچیده‌ای به شبکه برق این کشور طبقه‌بندی شده‌اند که حتی ایتالیای مشتاق برای انتقال به انرژی پاک نیز حاضر به مقابله با آن نیست.

ممنوعیت اکتشافات جدید نفت در ایتالیا به نفع انرژی سبز

کد خبر 791055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.