از اهدای بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان تا افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی مدارس

ایمنا از اهدای بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار، الحاق بیش از دو هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری، وعده‌های رئیس بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج⁩ و فرزندآوری و افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی در آستانه بازگشایی مدارس در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ اهدای بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر ایرانی به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار می‌رویم، در ادامه نیز الحاق بیش از دو هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای سال جاری مطرح شده است، همچنین وعده‌های رئیس بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج⁩ و فرزندآوری و ‏‬ افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی در آستانه بازگشایی مدارس نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از اهدای بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان تا افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی مدارس

اهدای بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر ایرانی به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید، بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر ایرانی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار اهدا می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ویژه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، تأمین نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است که با همکاری خیریه‌ها، مدارس، مساجد، گروه‌های جهادی و انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار، تأمین و توزیع می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، با در نظر گرفتن این تعداد، میزان لوازم‌التحریر اهدایی سال جاری بنیاد نسبت به سال گذشته ۸ برابر رشد داشته است.

الحاق بیش از ۲ هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در ۵ ماه ابتدای سال

الحاق بیش از دو هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای سال

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی، عملکرد طرح نهضت ملی مسکن را از ابتدای شروع طرح و همچنین شورای‌عالی شهرسازی و معماری را در پنج ماه ابتدای سال جاری تشریح کرد که بر اساس این گزارش، عملکرد طرح نهضت ملی مسکن در خصوص مجموع واحدهای مسکونی شروع‌شده، در دست ساخت و تکمیل‌شده به تعداد ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۵۰ واحد است.

بر اساس آمار، عملکرد معاونت شهرسازی و معماری در نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای سال جاری شامل الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی از طریق مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار مساحت از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ است.

از اهدای بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان تا افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی مدارس

وعده‌های رئیس بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج⁩ و فرزندآوری

علی کشوری، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اصل نود مجلس جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها داشت، گفت: در این جلسه مباحثی را مطرح کردیم و خروجی جلسه این بود که حداکثر تا یک هفته آینده سامانه ثبت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری باز شود، بیشترین دغدغه مردم این بود که امکانی برای ثبت در سامانه فراهم نیست، لذا قرار شد تا یک هفته آینده این مشکل حل شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد بانک مرکزی گزارشی شفاف از منابع و مصارف تسهیلات قرض‌الحسنه به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، علاوه بر آن سهم هر بانک از میزان تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری مشخص شده و گزارش آن به کمیسیون اصل نود ارائه شود.

از اهدای بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان تا افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی مدارس

افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی در آستانه بازگشایی مدارس / فعالیت معلمان تربیت بدنی دو پیشه از مهر

وظیفه‌دان ملاشاهی، معاون دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم برای اجرای مطلوب درس تربیت‌بدنی در اختیار داشتن فضا و تجهیزات مناسب و بهینه است و این امر یکی از شاخص‌های مهم معاونت است، گفت: ایجاد و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در دستور کار معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی که طراحی و ایجاد و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی در دستور کار قرار گرفت ۳۶۷۳ فضای ورزشی ابلاغ اعتبار شد، افزود: از این تعداد در مجموع ۲۸۹۱ فضا افتتاح شد که ۴۷۳ فضا توسط وزیر آموزش‌پرورش به صورت کنفرانس در سراسر کشور انجام شد.

معاون دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌پرورش ادامه داد: یکی از شاخص‌های دیگر در بخش اجرای مطلوب درس تربیت‌بدنی، منابع انسانی است که بیش از ۴۶۹۱ نیروی انسانی در دو ردیف مربی تربیت‌بدنی و سلامت و همینطور دبیر تربیت‌بدنی به آموزش و پرورش تزریق شد؛ در طرح توانایی مشاغل معلمان عنوان شغلی مربی تربیت‌بدنی و سلامت را در مدارس داریم که به صورت دو پیشه در مدارس از مهر در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود.

کد خبر 791043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.