نقش مادران در تبیین و ترویج مکتب شهدا مهم و کلیدی است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: معرفی مکتب شهدا سرآغازی برای خدمت و ساخت جامعه‌ای شهیدپرور است. باید همچون مادری باشیم که بعد از شهادت فرزندش نقش مادر را برای دیگر رزمندگان ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، زهرا جانجانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در اجلاسیه ۱۰۱۳ شهیده استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر رسول (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: هدف کمیته بانوان در جهت آشنایی خانواده‌ها به‌خصوص نسل جوان با شهدا، مقام شهید و رشادت‌هایی که شهدا برای مملکت ما داشتند، است.

وی با بیان اینکه در امور بانوان نگاه بر نقش بانوان در دوران دفاع مقدس است، افزود: بانوان در آن دوران با حضور خود در پشت جبهه‌ها و تحریک مردان خود برای حضور در جبهه جنگ از انقلاب دفاع می‌کردند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه را دومین استان شهیده‌پرور کشور معرفی و تصریح کرد: بسیاری از شهدای مظلومی که در بمباران‌ها به شهادت رسیدند بانوان رشیده‌ای بودند که از رزمندگان مجروح شده پرستاری می‌کردند و نقش نیروهای پشتیبانی را داشت.

وی امنیت و آرامش کشور را مدیون رشادت و دلاوری شهیدان عنوان کرد و گفت: اگر امروز یکی از قدرت‌های برتر منطقه و رهبر جدی مقاومت هستیم، مدیون رشادت و بزرگواری خواهران و برادران شهیدمان هستیم.

جانجانی در ادامه تقدیری از کسانی که در برگزاری جلسات متعدد کمیته بانوان کمک‌رسانی کردند داشت و اضافه کرد: در سطح استان برنامه‌هایی متفاوتی از جمله دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری ۴۵۰ یادواره شهدا به شکل‌های (پایگاهی، خانگی و انفرادی) برگزار شده است.

وی تهیه یک‌هزار و ۷۸۰ سری جهیزیه به نیابت از شهدا را یکی دیگر از اقدامات کمیته بانوان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری یک هزار و ۶۰۰ محفل انس با قرآن، ۴۵ جشنواره ورزشی، ۶۲ نمایشگاه شعر و ادبیات، بیش یک هزار و ۷۰۰ نشست بصیرتی با موضوعات متنوع با مخاطبین متفاوت از دیگر اقدامات انجام شده در کمیته بانوان استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: نام و یاد شهدا باید آنقدر بازگو و تکرار شود تا مکتب مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت هرگز فراموش نشود و این تکلیفی مشترک بر دوش مردان و زنان است.

وی افزود: کرمانشاهی که امروز در امنیت کامل است، در دوران جنگ هیچگاه وضعیت سفید را به خود ندید و هر لحظه منتظر حملات دشمنان بودیم و در گذر آن روزها سختی‌ها و رنج‌هایی زیادی تحمل شد.

جانجانی با یادآوری ایرانی که بسیار مظلوم است و با گذر از جنگ، تحریم و محدویت‌ها به قله موفقیت رسیده است، تصریح کرد: در سایه‌سار امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و ولایت‌پذیری ملت، ایران به اوج عزت جهان رسیده است.

وی به نقش کلیدی مادران در تبیین مکتب شهدا اشاره کرد و گفت: معرفی مکتب شهدا سرآغازی برای خدمت و ساخت جامعه‌ای شهیدپرور است. باید همچون مادری باشیم که بعد از شهادت فرزندش نقش مادر را برای دیگر رزمندگان ایفا می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هر روز در حال نزدیک شدن به قله‌های افتخار هستیم، افزود: مادران و دختران باید با بلند کردن علم در جبهه‌های فرهنگی تربیتی در هر عرصه‌ای نقش خود را به درستی در جهت موفقیت و سربلندی ایران ایفا کنند.

کد خبر 790955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.