شهرداری اصفهان ۸۰ میلیارد تومان پروژه فناورانه تعریف کرده است

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر در نمایشگاه فن نما حدود ۸۰ میلیارد تومان پروژه فناورانه تعریف کرده است که اگر به قرارداد برسد، به ماندگاری نخبگان در شهر کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در نشست گپ و گفت با اصحاب رسانه اظهار کرد: فناوری و نوآوری شرط بقا است، بنابراین موضوع لوکسی نیست که دیر هنگام به آن بپردازیم یا آهسته به سمت آن حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که اصفهان در حوزه‌های آب و هوا، خاک، مهاجرت نخبگان دارد، به‌نظر می‌رسد راهی جز به‌کارگیری طبقه نخبه و پرداخت به موضوع فناوری و نوآوری وجود ندارد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه هویت اصلی فن نما موضوع فناوری و نوآوری است و نه رشته و صنعت خاصی افزود: هویت فن نما هم‌رسانی بین نیاز فناورانه و توانمندی فناوران است، تا به توسعه اقتصاد دانش بنیان شهر اصفهان کمک کنیم.

نصوحی تصریح کرد: صندوق‌های تأمین مالی پول دارند، اما سوژه برای سرمایه‌گذاری ندارند که امیدواریم نمایشگاه بستری باشد که این دو بخش یکدیگر را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در نمایشگاه فن نما حدود ۸۰ میلیارد تومان پروژه فناورانه تعریف کرده است که اگر به قرارداد برسد به ماندگاری نخبگان در شهر کمک می‌کند، یادآور شد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد دانش‌بنیان‌ها در شهر ما هستند، اما بسیاری اوقات قراردادها بیرون اصفهان انجام می‌شود، از سوی دیگر مهاجرت‌های شرکتی نیز باب شده است که همه این موارد می‌تواند ما را زمین گیر کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: رسانه‌ها در این موضوع به‌عنوان رکن جدی ما را یاری کنند، در این راستا ما را در تحقق اهداف متعالی که داریم کمک کنید، در این راستا دست یاری به سوی شما بلند می‌کنیم.

نصوحی با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ به نمایشگاه فن نما نیامده‌اند، گفت: رسانه‌ها مطالبه کنند چرا این صنایع نیامدند، صنایعی که آلودگی ایجاد می‌کنند، نتوانستند مسائل و موضوعات تکنولوژی خود را حل کنند، نباید راحت کنار قضیه بنشینند و به این رویداد و محافل هم نیایند، در حالی که دولت تسهیلات و اعتبار مالی برای بهره مندی آنها از حوزه دانش بنیان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: امسال درصدد هستیم که جنبه ملی نمایشگاه فن نما را تقویت کنیم و البته بعد بین‌المللی آن نیز با رایزنی‌ها تقویت شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: یکی از دردها و مشکلات ما برای میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی نمایشگاه فن نما فراهم نبودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌صورت مطلوب است که باید درباره این موضوع نیز مطالبه‌گری شود.

کد خبر 790934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.