کاهش ۲۰ درصدی میزان وقوع سرقت در استان اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کاهش ۲۰ درصدی میزان وقوع سرقت در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جهانگیر جوانمرد، با بیان اهمیت مقابله و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، اظهار کرد: هر چند وقوع سرقت در میزان کم آن نیز موجب ایجاد احساس ناامنی در بین شهروندان می‌کند، لذا با اقدامات انجام گرفته و همکاری‌های دستگاه‌های متولی با همدیگر در ۵ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت در استان اردبیل هستیم.

وی در خصوص علل وقوع بزه سرقت افزود: اعتیاد، فقر و بیکاری از عوامل عمده وقوع سرقت است، لذا دستگاه قضائی در راستای اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح جامع پیشگیری از سرقت تمامی وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه را احصاء کرده و ابلاغ کرده است که مسلماً اجرای دقیق و برنامه‌ریزی شده آن گامی مهم در مقوله پیشگیری از سرقت خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در استان اردبیل وقوع بزه سرقت خشن و مسلحانه وجود ندارد و اغلب سرقت‌های خرد است که بیشتر توسط افراد معتاد صورت می‌گیرد.

جوانمرد ضمن هشدار به خانواده‌ها در خصوص مراقبت از اموال خود تصریح کرد: صاحبان اموال باید از اقدامات تحریک‌آمیز سارقین نسبت به سرقت اموال خود پرهیز کنند و همواره از راهکارها و ابزارهای پیشگیرانه در حفظ اموال خود از جمله نصب دوربین، استفاده از قفل فرمان برای خودرو و استفاده از نگهبان در ساختمان‌های نیمه‌کاره برای پیشگیری از سرقت اموال خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند در صورت به سرقت رفتن گوشی همراهشان با مراجعه به سامانه همیاب ۲۴ نسبت به ثبت مشخصات گوشی همراه خود در این سامانه اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: همیاب ۲۴ سامانه دانش‌بنیان استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ سرقتی، مفقودی در کشور است، این سامانه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌ها، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

کد خبر 790931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.