پیشنهاد استفاده از کلمات فارسی در سردر مغازه‌ها برای حفظ زبان فارسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان همدان گفت: برای صیانت از زبان فارسی باید در تابلوهای تبلیغاتی و شهری و سردر مغازه‌ها از حروف و کلمات فارسی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسعود ویژه امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در جمع خبرنگاران به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت استاد محمدحسین شهریار اظهار کرد: همه تلاش ما حفظ و صیانت از ادبیات فارسی است و از تک‌تک شاعران که خط مقدم این راه هستند، می‌خواهیم کمک کنند این میراث گرانقدر که نیاکان ما با سختی و در مقابل تهاجمات مختلف به دست ما رسانده‌اند، برای نسل‌های بعدی بماند.

وی با بیان اینکه با زبان و ادبیات فارسی است که می‌توانیم فرهنگ را حفظ کنیم، افزود: هر قدمی که برای زبان، ادبیات و خط فارسی برداشته شود، صیانت از فرهنگ غنی کشورمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: زبان و ادبیات فارسی چتر گسترده‌ای دارد، گویش‌ها و زبان‌های محلی در اقصی نقاط کشور همه زیر چتر زبان و ادبیات فارسی قرار دارند.

ویژه اضافه کرد: استاد شهریار آذری زبان است، اما به خاطر نقشی که در ادبیات فارسی داشته روز «شعر و ادب فارسی» به نام ایشان نامگذاری شده است و باید مراقب باشیم لطمه‌ای به زبان و ادبیات ما وارد نشود.

کد خبر 790919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.