برگزاری ۳۲۰۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس سه هزار و ۲۰۰ برنامه در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، غلامرضا کریمی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس توسط دستگاه‌های اجرایی این استان به دبیرخانه ارسال شده و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس جامع و کامل است و باید در هدایتگری‌ها به عنوان چراغ راه استفاده شود، افزود: ظرفیت دفاع مقدس بالا است و باید از این گنجینه غنی و پربها نهایت بهره‌گیری صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس سه هزار و ۲۰۰ برنامه در این استان برگزار می‌شود.

کریمی، اجرای عهد سربازی، رژه نیروهای مسلح با همت نیروهای مسلح و با مسئولیت سپاه روح الله در خیابان قائم مقام اراک، برگزاری صبحگاه مشترک برای ایجاد وحدت و انگیزه در نیروهای مسلح، قدردانی از پیشکسوتان حوزه جهاد و مقاومت و همسران، مادران و خانواده ایثارگران را از جمله ویژه برنامه‌ها هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی ادامه داد: عطر افشانی گلباران قبور مطهر شهدا در نقاط شهر و روستا، برگزاری یادمان‌های شهدای گمنام، دیدار و سرکشی از جامعه ایثارگران و اجرای نمایشگاه‌های مختلف با موضوعات محتوایی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری نمایش رزمی فرهنگی، نمایشگاه کتاب، یادواره‌های محلی و شهرستانی، اردوی راهیان نور از دستگاه‌های مختلف، تئاتر خیابانی، رونمایی از موسیقی و سرود با کمک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، رونمایی از اراک و نشست‌های بصیرتی، از دیگر ویژه برنامه‌ها هفته دفاع مقدس است.

کریمی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ ستاد کل، سهم استان مرکزی در تجلیل از جامعه ایثارگری، ۲۰ هزار نفر است که این مهم از هفته دفاع مقدس آغاز و باید تا پایان سال تحقق یابد.

وی اضافه کرد: قدردانی از جامعه ایثارگری تا پایین‌ترین سطح ابلاغ شده و همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند این مهم را اجرا کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: فاز نخست موزه دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و فاز دوم آن که یکی از مهمترین بخش‌ها است، دارای ۴۰۰ سوژه، به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسیده و امید می‌رود هرچه سریع‌تر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کریمی ادامه داد: سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از نماز جمعه، اکران فیلم‌های دفاع مقدس، خاطره‌گویی فرمانده‌مان و پیشکسوتان، پاسخگویی به شبهات در خصوص دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتاب خوانی، سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، کارگاه‌های مختلف سرود و هنری، از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس باید فضای شهر و روستا رنگ و بوی این ایام را به خود بگیرد و در این زمینه هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

کد خبر 790916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.