۱۳۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان اردبیل وارد مدارس می‌شوند

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل از ورود ۱۳۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان اردبیل به مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، وحید خدابنده، در آئین استانی جشن شکوفه‌ها ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و آغاز سال‌تحصیلی اظهار کرد: با برگزاری این جشن، ۲۲ هزار دانش‌آموز پایه اول در ۱۵۴۵ مدرسه ابتدایی سطح استان دوران تحصیل خود را شروع کردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماه تابستان برای تجربه مهری بدون دغدغه افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای نخستین‌بار سازماندهی نیروی انسانی حوزه آموزش ابتدایی پیش از بیستم تیر انجام شد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در خصوص ثبت‌نام پایه اول و میان پایه و همچنین ثبت سفارش کتب درسی انجام شده است، تا جایی که تمام دانش‌آموزان یا کتاب خود را تحویل گرفته‌اند یا در نخستین روز حضور در مدرسه تحویل خواهند گرفت.

خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌های مهم حوزه آموزش ابتدایی استقرار نظام دوری است که در آن معلمان، دانش‌آموزان کلاس خود را در سه سال اول ابتدایی همراهی خواهند کرد، در این خصوص کارگاه‌های توانمندسازی معلمان مجری نظام دوری برگزار شده است و آمادگی لازم برای اجرای این طرح وجود دارد.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری برای ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان پایه اول جامانده از آموزش‌های پیش دبستانی، در قالب ۸۰ کلاس دوره یک‌ماهه جبرانی برگزار شد.

وی افزود: از نیمه مرداد نیز کارگاه‌های آموزش اولیای پایه اول در سطح مدارس استان با هدف ایجاد ارتباط بین نهاد خانواده و مدرسه برگزار شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان گفت: در سال‌جاری، ۱۳۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی از یکم مهر در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد و الحمدلله هیچ کلاس بدون معلمی نخواهیم داشت.

کد خبر 790869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.