اجرای پروژه ساماندهی پل رودخانه آبشوران در کرمانشاه

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: این طرح از پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای است و شهرداری کرمانشاه با توجه به ریزش پل با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و در راستای رفع خطر با آن شرکت برای اجرای پروژه همکاری می‌کند.

حمید اعتصام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: پروژه ساماندهی پل رودخانه آبشوران سه‌راه برق_خیابان شهید اشرفی اصفهانی، از پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای است و شهرداری کرمانشاه در راستای رفع خطر، با آن شرکت برای اجرای پروژه همکاری می‌کند.

وی افزود: بر اساس صورت جلسات انجام شده در جلسات متوالی، با مدیران ارشد استانداری کرمانشاه مقرر شد آن دستگاه‌های اجرایی که تأسیسات زیرزمینی در این محدوده دارند، قبل از اجرا نسبت به جابه‌جایی تأسیسات و رفع معارض اقدام کند که دستگاه‌های یادشده جابه‌جایی تأسیسات را به زمان اجرا موکول کردند.

معاون شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از شروع کار توسط پیمانکار شهرداری، تعدادی از دستگاه‌ها نسبت به رفع معارض و جابه‌جایی تأسیسات اقدام کردند و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که امکان جابه‌جایی تأسیسات وجود ندارد و باید در همان محل باقی بماند.

اعتصام‌فر اضافه کرد: با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی به همشهریان و زمان جابه‌جایی تأسیسات، اجرای پروژه مدتی راکد و تعطیل بود.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است در مجاورت آن دسته از تاسیساتی که در محل باقی می‌مانند، روش عملیات اجرایی که باید با ماشین آلات انجام شود، به روش دستی تغییر پیدا کرده است که خود مسبب چند برابر شدن زمان اجرا می‌شود.

معاون شهردار کرمانشاه ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی پروژه قبلاً اعلام کرده است که انجام پروژه حداقل سه ماه زمان نیاز دارد و زمان اجرا توسط پیمانکار شهرداری به مراتب کمتر از زمان یادشده است.

اعتصام‌فر گفت: شهرداری کرمانشاه تمام توان خود را بر انجام پروژه معطوف داشته و افزایش زمان پروژه به دلیل تأخیر دستگاه‌های اجرایی در جابه‌جایی تأسیسات زیرزمینی است.

وی اضافه کرد: با تمهیداتی که توسط شهردار کرمانشاه اندیشیده شده است، با حفظ تأسیسات موجود، پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، این پروژه از زمان سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ در دستور کار بوده، اما تا کنون از اجرا و ساماندهی این قطعه اجتناب شده است و در چند ماه اخیر به‌رغم هشدارهای کارشناسان امر مبنی بر خطر ریزش و وارد شدن خسارات، بعضی دستگاه‌ها از همراهی خودداری می‌کردند که همین امر باعث طرح موضوع در ستاد مدیریت بحران استان شد.

خروجی آن مصوباتی دایر بر همکاری تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان با شهرداری در اجرای پروژه بود که در نهایت با احساس خطر جدی، پروژه توسط شهرداری کرمانشاه شروع شد و به‌رغم تمام ناهماهنگی‌ها و ترک فعل بعضی دستگاه‌ها، پروژه در حال انجام است.

کد خبر 790868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    4 0
    سلام آقای نوروزی هنوز خیابانی که شهرک صادقیه رو به میدان شهید عباسی وصل می‌کرد درست نشده و رها شده؛ لطفا پروژه‌ای ناتمومتون رو تموم کنید که برای اهلی کلی دردسر به وجود اورده