۲۹ هزار پایه اولی کردستان نخستین روز مدرسه خود را جشن گرفتند

۲۹ هزار دانش‌آموز پایه اولی استان کردستان امروز در ۱۹۳۰ مدرسه ابتدایی، اولین روز مدرسه خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، همزمان با سراسر کشور امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ جشن شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی استان کردستان برگزار و زنگ آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان پایه اول به صدا درآمد.

در آئین نمادین استانی این جشن که با شعار «برای ایران، برای مدرسه» با حضور فرماندار شهرستان سنندج، مسئولان آموزش و پرورش استان از جمله مدیرکل آموزش و پرورش، رؤسای ادارات آموزش ابتدایی دوره اول و دوم و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک در دبستان دخترانه استقلال ناحیه یک سنندج برگزار شد، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، در سخنانی از ورود ۲۹ هزار دانش‌آموز پایه اولی به ۱۹۳۰ مدرسه ابتدایی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه اولین معلم خدا و دومین آن پیامبران الهی هستند، آموزش و پرورش را زیربنایی‌ترین نهاد کشور عنوان کرد و افزود: تعلیم و تربیت محور توسعه کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، نقش مربی را در جریان تعلیم و تربیت ارزشمند توصیف کرد و با تبریک آغاز سال تحصیلی به همه فرهنگیان استان، ابراز امیدواری کرد جریان تعلیم و تربیت در استان با طراوت و شادابی خاصی پیگیری شود.

۲۹ هزار پایه اولی کردستان نخستین روز مدرسه خود را جشن گرفتند

محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این برنامه نمادین، اظهار کرد: در بحث تعلیم و تربیت، تربیت مقدم‌تر است و این بر اساس فطرت اصلی بشر است که خداوند متعال آن را بر این اساس خلق کرده است.

وی افزود: ما باید برای دانش آموزان الگو سازی کنیم و در این راستا خود اولیا مهمترین الگوهای دانش آموزان هستند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: آنچه برای ما مهم است ایجاد یک گفتمان مشترک بین خانه و مدرسه است تا اثرگذاری تعلیم و تربیت بیش از پیش خود را در رفتار بچه‌ها نمایان کند.

در ادامه ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری توسط دانش آموزان، زنگ نمادین شکوفه‌ها توسط مسئولان حاضر در برنامه به صدا درآمد.

کد خبر 790816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.