پاک‌سازی زنجانرود با ۳۵ میلیارد تومان اجرایی می‌شود

رئیس شورای شهر زنجان گفت: پروژه پاک‌سازی زنجانرود با ۳۵ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با اجرای طرح پاک‌سازی زنجانرود، دغدغه مردم برای عملیاتی شدن آن رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه بخشی از خاطرات تفرجگاهی مردم زنجان است، اضافه کرد: این پروژه با قرارداد ۳۵ میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه احداث بخشی از تفرجگاه در زنجانرود اجرایی شده است، گفت: تکمیل عملیات ایجاد تفرجگاه در حریم رودخانه به سالم‌سازی این منطقه کمک خواهد کرد.

مرادلو افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته این پروژه در مدت هشت ماه به طول ۶۲ متر اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث کانال به منظور بازچرخانی فاضلاب از حوزه زنجان‌رود در محدوده شهر از پل سیدمحمد آغاز شده است، اضافه کرد: در اجرای این پروژه نصب آشغال‌گیر و ساحل‌سازی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در همین راستا در قسمتی از زنجانرود که بستر رودخانه آزاد شده پروژه‌ای از پل سیدمحمد تا پل میربها به طول ۱.۶ کیلومتر تعریف شده است که این پروژه اجرایی شود.

به گزارش ایمنا، پل میر بهاالدین مربوط به دوره قاجار است و در شهر زنجان در ابتدای جاده بیجار روی رودخانه زنجان رود قرار دارد، این اثر در تاریخ هجدهم مهر ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۴۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این پل که ظرفیت تاریخی زنجان است با وجود داشتن تنها چند صدمتر فاصله از شهر به دلیل بی‌اعتنایی متولیان امر و شهروندان به مکانی برای ریختن زباله و پسماند تبدیل شده بود که با بازدید و دستور استاندار برای ساماندهی آن اقدام شد.

کد خبر 790801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.