شناسنامه‌دار کردن درختان کهنسال شهر اصفهان و ثبت اطلاعات در سامانه‌های GIS

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در حال شناسنامه‌دار کردن درختان کهنسال شهر اصفهان است، بنابراین سعی می‌کنیم با معرفی و شاخص‌سازی آن‌ها، حفاظت بیشتری را برای این گونه‌ها فراهم کنیم.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بسیاری از درختان کهنسال کلان‌شهر اصفهان، با وجود محدودیت‌های منابع آب، حفظ شده‌اند، اظهار کرد: شهرداری اصفهان خود را موظف دانسته است تا به هر طریقی آب مورد نیاز این درختان را تأمین کند؛ سازمان پارک‌ها نیز پویشی با هدف معرفی گونه‌های کهنسال شهر راه‌اندازی کرده است و شهروندان با استقبال از این پویش، درختانی را که احساس می‌کردند کهنسال هستند به ما معرفی کرده‌اند.

وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز در حال شناسنامه‌دار کردن این درختان است، بنابراین سعی می‌کنیم با معرفی و شاخص‌سازی آن‌ها، حفاظت بیشتری را برای این گونه‌ها فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیشتر درختان کهنسال این شهر بالای ۱۰۰ سال عمر دارند، هرچند تعداد زیادی از آن‌ها وجود ندارد، اما همان تعدادی که شناسایی شده‌اند، تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

حق‌شناس ادامه داد: تعداد کمی از درختان کهنسال شهر از بین رفته‌اند؛ هرچند حتی از بین رفتن یک درخت نیز برای ما اهمیت دارد، اما تلاش شده است تعداد باقی‌مانده این درختان به بهترین شکل حفظ و نگهداری شوند.

وی گفت: با نظارت‌های میدانی و شناسنامه‌دار کردن درختان کهنسال، همچنین ثبت آن‌ها در سامانه‌های GIS می‌توانیم مراقبت از این درختان را در اولویت قرار دهیم و از آن‌ها بهتر محافظت کنیم.

کد خبر 790766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.