حدود یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور مربوط به استان اصفهان است

دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اشاره به آمار شهدای دانش‌آموز کشور گفت: در کشور ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم که حدود یک‌ششم شهدا مربوط به استان اصفهان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین رجب‌پور ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ با بیان اینکه نقش دادن به نوجوانان، شرط موفقیت کنگره‌های شهداست چرا که زندگی امروز با گذشته متفاوت است، اظهار کرد: برای این ایام، جشنواره داستان‌نویسی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم پیش‌بینی شده تا آن‌ها با مراجعه به رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا داستانی را با خاطرات روایت کنند و در نهایت مجموع این‌داستان‌ها به‌صورت کتاب چاپ و دهه فجر رونمایی خواهد شد.

وی افزود: برنامه بعدی «لاله‌های روشن» یعنی یادواره شهدا در مدارس است که در این راستا حدود ۳ هزار یادواره پیش‌بینی شده و مراسم ویژه در مدرسه سعدی در سوم مهر خواهد بود، برنامه دیگر نیز برنامه «فریاد عروسک‌ها» در نهم مهر است که در مدارس ابتدایی دخترانه برگزار می‌شود.

دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با یادآوری اینکه ۶ فرهنگ‌نامه برای ۶ مدرسه که دارای بیش از ۱۰۰ شهید است رونمایی خواهد شد، بیان کرد: مدرسه شهید منتظری نجف‌آباد با ۲۳۴ شهید، هاتف با حدود ۱۴۷ شهید، هنرستان ابوذر با ۱۲۰ شهید، شهیدان تسلیمی‌با ۱۲۰ شهید، شهیدان‌عبداللهی آرام و بیدگل ۱۱۴ شهید و امام‌خمینی کاشان با ۱۴۰ شهید این شش مدرسه را شامل می‌شود.

رجب‌پور عنوان کرد: یکی‌دیگر از برنامه‌ها فرمانده دل‌ها برای دانش‌آموزان پایه چهارم است که روزانه ۳۰۰ دانش‌آموز در گلستان شهدا حاضر می‌شوند و به ایفای نقش‌های متفاوتی می‌پردازند و پیش‌بینی می‌شود تا آبان حدود ۱۲ هزار دانش‌آموز در این برنامه شرکت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: برنامه دیگر راهیان نور دانش‌آموزی است‌که از اول آبان آغاز شده و ۱۲ هزار دانش‌آموز دختر از اول تا سی‌ام آبان اعزام‌خواهند شد و ۱۲ هزار دانش‌آموز پسر نیز در دو مرحله آبان و آذر اعزام خواهند شد.

دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان عنوان کرد: هشتم‌آبان نیز اجلاسیه شهدای دانش‌آموز را در مدرسه شهید منتظری نجف‌آباد خواهیم داشت.

رجب‌پور با اشاره به آمار شهدای دانش‌آموز کشور بیان کرد: در کشور ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم که حدود یک‌ششم شهدا مربوط به استان اصفهان هستند.

حدود یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور مربوط به استان اصفهان است

سردیس شهید خرازی تا پیش از کنگره شهدا رونمایی می‌شود

در ادامه محمد رهبر دبیر کمیته نمادها و یادمان‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: یکی کمیته‌های کنگره ۲۴ هزار شهید استان، کمیته‌نمادها و یادها است از سویی یکی‌از وظایف سازمان‌های مختلف بسیج ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و شهدا است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ که اقدامات اولیه کنگره رقم خورد، این کمیته با همکاری شهرداری اصفهان، سازمان زیباسازی، معاون امور عمرانی استانداری، بنیاد شهید، سازمان فرهنگی شهرداری، دانشگاه هنر، حوزه هنری تشکیل شد.

دبیر کمیته نمادها و یادمان‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان عنوان کرد: نمادها در هرصورت در دسترس و در نگاه مخاطبان است، بر همین اساس‌اقدامات این کمیته مورد تأکید مسئولان برگزاری قرار دارد.

رهبر بیان کرد: اولین اقدام برگزاری همایش آموزشی ویژه شهرداران و فرمانداران به میزبانی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود چرا که قرار بر برگزاری برنامه‌ای ویژه بود، از سویی برای دهیاران روستاهایی که ظرفیت ساخت‌نماد داشتند نیز همایشی جداگانه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نمادها و سردیس‌های شهدا و توجه به محلات مختلف از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است، از سویی ۱۱ سردیس منحصر به فرد از فرماندهان شهید شاخص استان برای ورودی شهرها در نظر گرفته شده و بر این‌اساس تا پیش از کنگره سردیس شهید خرازی نصب خواهد شد.

دبیر کمیته نمادها و یادمان‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: از زمان آغاز فرایند کنگره تا به حال ۱۱ یادمان در استان اصفهان برای شهدای گمنام ساخته شده، از سویی بیش از ۵۶۰۰ تابلوی نام معابر به نام و تصویر شهدا مزین شده است.

رهبر با بیان اینکه به بانک‌جامع محتوا برای طراحی نمادها نیاز داشتیم، عنوان کرد: بر این‌اساس مسابقه‌ای بین‌المللی با همکاری سازمان زیباسازی با بیش از ۵۰۰ میلیون‌تومان جایزه نقدی پیش‌بینی شده تا با ارائه مشخصات طراحی‌هایی انجام شود.

وی اظهار کرد: موضوع بعدی دیوارنگاره‌هاست و بر این‌اساس طرح بزرگراه شهید صیاد مرمت و بزرگراه شهید همت با بیش از هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در حال انجام است، به‌روزترین طرح نیز اثری به ابعاد ۱۵ متر مزین به تصویر شهدای خدمت است که در بهارستان انجام شده است.

دبیر کمیته نمادها و یادمان‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان عنوان کرد: علاوه بر نمادهای دائم، به مناسبت‌های مختلف نمادهایی خواهیم داشت و بر این اساس تا زمان کنگره وجود خواهد داشت.

رهبر با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج مهندسین و معماران بیان کرد: تولید کتاب، انیمیشن با محوریت شاهکارهای مهندسی دفاع مقدس، برگزاری هیئت شهدای مهندس، برنامه ویژه گرامیداشت شهدای مهندس در پنجم مهر سال جاری با سخنرانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و یادواره شهدای مهندس در بیست‌وششم مهر در گلستان شهدا از جمله برنامه‌های در دستورکار این بخش است.

حدود یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور مربوط به استان اصفهان است

کد خبر 790765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.