سازمان بورس باید به مرکز اعتبار کشور تبدیل شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز مشکلات اقتصادی کشور بسیار زیاد است و ما نیز با علم به این مشکلات وظایف را برعهده گرفته‌ایم و سازمان بورس نیز باید به مرکز اعتبار کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالناصر همتی امروز_ سه‌شنبه بیست و هفتم شهریور_ در مراسم تکریم و معارفه ریاست جدید سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان جهش تولید نام‌گذاری کردند و این موضوع برای ما خیلی مهم است که در این راستا چه اقداماتی برای افزایش توان تولیدی کشور می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: امروز آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که توفیق ما در این راستا خیلی مطلوب نیست و حتی بعید است به رشد چهار درصدی در پایان سال برسیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: بخش مهمی از تولید به بازارهای مالی باز می‌گردد. کشورهای مهم اقتصادی در دنیا به خاطر قدرت مالی بالا، توان تولید و رشد اقتصادی دارند اما امروز ما درگیر هماهنگی‌های دولتی هستیم که این موضوع به حکمرانی غلط اقتصادی ما باز می‌گردد و با قانون جدید تأمین مالی تولید و زیرساخت که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است هماهنگی نهادهای اقتصادی به صورت مطلوبی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: امروز ما به صورت جدی با کمبود سرمایه در بازار سرمایه روبرو هستیم و اگر قرار باشد اهتمام به بورس بازگردد باید عملکرد سازمان بورس مطلوب باشد.

همتی خاطرنشان کرد: سازمان بورس سه وظیفه مهم دارد که یکی افشای کدها است دوم اینکه سازمان بورس باید با فعالین بازار جلسات متعدد برگزار کند و وظیفه سوم به برخورد با فساد و شفاف سازی باز می‌گردد. امروز بسیاری از صاحبنظران و فعالین بازار سرمایه از عملیات‌های موجود در این بازار گلایه می‌کنند.

وزیر اقتصاد در رابطه با مشکلات تولید تصریح کرد: نباید زمانی که کمبود برق داریم تولید را متوقف کنیم. امروز دغدغه مدیران این است که آیا قطع برق خانه‌ها بهتر است یا قطع برق صنایع تولیدی و اینگونه است که امروز ۵۰ درصد از حاشیه سود شرکت‌ها کاهش یافته است.

همتی اضافه کرد: امیدوارم رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در جایگاه خود محکم باشد و اجازه ندهد که تصمیمات تحمیلی بر بازار بورس اثر گذاشته و به اقتصاد لطمه بزند.

وی تصریح کرد: امروز مشکلات اقتصادی کشور بسیار زیاد است و ما نیز با علم به این مشکلات وظایف را برعهده گرفته‌ایم. سازمان بورس نیز باید به مرکز اعتبار کشور تبدیل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: امروز تمام بار مالی تأمین سرمایه بر دوش سیستم بانکی ناتراز است و متأسفانه با افزایش نرخ بهره در شبکه بانکی خروج سرمایه از بازار سرمایه بیشتر شده و حتی به ناترازی بانک‌ها نیز دامن زده است.

همتی در پایان عنوان کرد: در حالی که مهم‌ترین محل برای تأمین مالی مولد بازار سرمایه است اما امروز ۵۰ میلیون سهامدار داریم که متأسفانه فعالین این بازار بسیار کمتر از سهامداران این بازار است.

کد خبر 790764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.