افشای رشوه 2 میلیون‌دلاری گوگل به دادگستری آمریکا

رسانه‌ها افشا کردند گوگل برای رفع اتهامات مبنی بر انحصارطلبی خود چکی به مبلغ ۲ میلیون دلار برای وزارت دادگستری آمریکا فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از تایمزناو، گوگل در تاریخ ۲۷ اردیبهشت چکی به ارزش ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۵۱ دلار آمریکا برای وزارت دادگستری فرستاده بود تا خود را از اتهام انحصارطلبی تبرئه کند. هدف از ارسال رشوه برای وزارت دادگستری آمریکا از سوی گوگل، جبران مبالغی که دولت ایالات متحده امیدوار به بازپس‌گرفتن آنهاست، اعلام شد.

قرار است در اواخر شهریورماه رسیدگی به اتهام انحصارطلبی تجاری گوگل با سوءاستفاده از سلطه ابزار ادتک بر بازار وارد مراحل نهایی شود. گوگل امیدوار است با چنین اقدامی بتواند از محکومیت خود جلوگیری کند. گوگل اظهار امیدواری کرده بود با این کار خسارتی که مدنظر دولت آمریکاست جبران شده و از محکومیت این شرکت با برگزاری دادگاه بدون حضور هیئت منصفه جلوگیری شود. در حال حاضر این دادگاه بدون حضور هیئت منصفه در حال برگزاری است که اعضای آن معمولاً رویکرد مثبت و همدلانه‌ای با غول‌های فناوری ندارند.

برآورد خسارات ناشی از انحصارطلبی گوگل در عرصه تبلیغات برخط، به طور علنی اعلام نشده، اما گوگل ادعا کرده با رایزنی‌های انجام شده برآورد خسارت مذکور نسبت به ارقام اولیه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار کاهش‌یافته است که به طور قابل‌توجهی کمتر از برآوردهای اولیه است.

گوگل در این دادگاه باید پاسخگوی اتهاماتی همچون مقابله غیرقانونی با رقبا باهدف حذف آنها از بازار، وادارکردن مشتریان به استفاده انحصاری از اکوسیستم تجاری و اقتصادی گوگل و انحصاری کردن بازار تبلیغات برخط متهم است. گوگل برای رهایی از این اتهامات باید رویه‌های انحصارطلبانه خود را تغییر داده و خسارت نیز پرداخت کند.

منبع: فارس

کد خبر 790668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.