دفاع مقدس الگوی تمام عیار پرورش منابع انسانی خلاق و متعالی است

رئیس کل دادگستری استان یزد آثار و برکات دفاع مقدس را بی نظیر دانست و گفت:‌ خلق تفکر بسیجی و پرورش منابع انسانی خلاق و متعالی از برکات دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی در جلسه شورای بسیج دستگاه قضائی استان یزد، اظهار کرد: پرورش یک نیروی خلاق، مدبر و اثرگذار همچون حاج قاسم سلیمانی محصول دفاع مقدس است که در هر معادله نظامی و امنیتی در یک منطقه پر آشوب همواره باید پر نفوذترین فرماندهان ابرقدرت‌های به ظاهر نظامی غرب و شرق، نام ژنرال سلیمانی را به عنوان عامل تعیین کننده آینده منطقه عنوان کند.

وی افزود: تحلیل این نکته بسیار مهم است که فردی بدون گذراندن ساعتی آموزش در دانشگاه‌های جنگ، در اوج توانایی مدیریت خلاق نظام قرار گرفته است و مدیریت اوضاع را در منطقه وسیع خاورمیانه بلکه جهان تحت تأثیر جدی خود قرار دهد، به نحوی که نام‌آورترین ژنرال‌های غربی انگشت به دهان می‌ماندند.

رئیس کل دادگستری استان یزد بسیاری از توفیقات در دوران دفاع مقدس را مرهون عمل مخلصانه و دوری از مطامع دنیوی دانست و تصریح کرد: حرکت در مسیر قرب الهی به تعبیر حضرت امام (ره) ایران و رزمندگان اسلام را در دوران دفاع مقدس و پس از آن به یک ابرقدرت معنوی تبدیل کرد که با نیروی ایمان و اخلاص در رئیس جبهه متحد کفر و نفاق ایستادند.

طهماسبی اضافه کرد: تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی از هر زاویه‌های که رصد شود پیشرفت‌های این کشور، مرهون تمدن اسلامی است و هر کجا که درجا زدیم یا روند تعالی کند بود و حتی شلختگی و عقب‌ماندگی دیده می‌شود، نشأت گرفته از دوری از فرهنگ اصیل اسلامی، فارغ از هرگونه اسم‌گذاری و استعاره‌ای است.

وی گرامیداشت دفاع مقدس را در گرو انجام کار فرهنگی به صورت مبنایی و عمقی در راستای تبیین مبانی دفاع مقدس، نظام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: توجه نداشتن به اصول و مبنای فکری و عقیدتی شکل‌گیری دفاع مقدس، روایت‌های آن دوران را به افسانه شبیه می‌سازد، چراکه اگر عمق باور افراد نشانه گرفته نشود، حوادث، اتفاقات و آثار و برکات دفاع مقدس برای هیچکس باور پذیر نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد ویژگی منحصر به فرد دفاع مقدس در مقایسه با تمام جنگ‌های تاریخ چند هزار ساله ایران را نه ظلم و نه مظلوم بودن دانست و تاکید کرد: برای اولین‌بار ایران اسلامی نه تن به ظلم صدام و تمام متحدانش داد و نه از دایره انصاف و عدالت خارج شد، بلکه به همان میزان که پذیرش ظلم را قبیح می‌دانست، ظلم و تجاوز به دیگران را هم بر خود روا نمی‌دانست.

طهماسبی با بیان اینکه تربیت نسل معتقد به نظام اسلامی و باورمند به آرمان انقلاب ضرورت امروز جامعه است، گفت: انقطاع نسلی ما نه به خاطر اختلاف سن، بلکه به دلیل منتقل نشدن مبانی به نسل نو صورت گرفته است.

وی از خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد و اصل تربیت اسلامی و تعمیق باورهای معنوی یاد و اظهار کرد: اصل تربیت در نظام فکری و عقیدتی اسلام از خانواده آغاز می‌شود و هر فرد بر اساس توصیه حضرت علی (ع) باید به اصلاح خود بپردازد، بعد از آن برای همسر و فرزندان وقت بگذارد و در مرحله بعد تلاش خود را برای تغییر رو به تعالی جامعه مبذول دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تبیین و تشریح منظومه فکری امامین انقلاب در خصوص دفاع مقدس و بسیج را خواستار شد و گفت: اینکه بسیج باید در میدان باشد، یعنی قبل از حضور در میدان، بسیجی باید میدان را بشناسد و با بصیرت کامل در میانه درگیری جبهه کفر و نفاق فعالانه حضور پیدا کند.

طهماسبی به مفهوم آتش به اختیار در بیان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: آتش به اختیار به معنای گشودن آتش بدون هدف، بی دلیل و بدون جهت‌گیری نیست، بلکه در نظام فکری بسیج، آتش به اختیار کسی است که میدان و سمت و سوی دشمن را می‌شناسد، وظیفه را می‌داند، موقعیت و زمان و مکان را به خوبی درک می‌کند و هر حرکت و اقدامش در راستای اعتلای نظام است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این نشست، هریک از فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات تابعه قوه قضائیه در استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات و پیشنهادات خود برای برگزاری با شکوه هفته دفاع مقدس پرداختند.

کد خبر 790618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.