۱۸ هزار نوآموز قزوینی وارد کودکستان‌ها می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار نوآموز پیش‌دبستانی وارد کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی استان قزوین خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مراسم زنگ غنچه‌ها ویژه آغاز سال تحصیلی در مراکز پیش‌دبستانی عصر امروز _دوشنبه بیست‌وششم شهریور_ با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی اداره کل، مدیر و معاونان آموزش و پرورش شهرستان البرز در کودکستان نجمه شهر الوند برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه تربیتی اظهار کرد: هدف کلی وزارت آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزانی تمام‌ساحتی تربیت کند تا در آینده شهروندانی متمدن و مسئولیت‌پذیر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۸ هزار نوآموز پیش‌دبستانی وارد کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی استان قزوین خواهند شد، اضافه کرد: هدف از دوره پیش‌دبستانی آموزش برخی مهارت‌های زندگی و آمادگی برای ورود به دبستان است؛ بنابراین آموزش الفبا و موارد مشابه در کودکستان‌ها اکیداً ممنوع است.

لزوم رعایت عدالت در توزیع تجهیزات ورزشی

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۲۴۵ هزار دانش‌آموز گفت: در همین راستا کاروان تجهیزات ورزشی استان به ارزش ۳۵ میلیارد ریال به نواحی و مناطق چهارده‌گانه استان ارسال شد.‌

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: اعزام کاروان تجهیزات ورزشی در راستای افزایش شادابی و نشاط در مدارس و همچنین ارتقای عدالت آموزشی است. در ضمن مدیران و رؤسای نواحی و مناطق استان باید در توزیع تجهیزات ورزشی اعزامی عدالت را رعایت کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای بازگشایی مدارس ادامه داد: تمامی مدارس استان باید آماده بازگشایی مطلوب باشند و بر همین مبنا در مراسم‌های بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس دعوت از خانواده معزز شهدا و ایثارگران، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، دعوت و تقدیر از دانش آموزان نخبه علمی لحاظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بازرسان استان باید از روند اجرای برنامه ملی بازگشایی مدارس بازدید کنند، خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مدارس برنامه‌های نمادین پیش‌بینی شده و بر این اساس فردا ۲۷ شهریورماه جشن شکوفه‌ها، ۲۸ شهریورماه جشن جوانه‌ها و در اول مهرماه هم زنگ مهر ایثار و نماز نواخته می‌شود.

کد خبر 790473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.