۲۵ هزار غنچه کردستانی آغاز تعلیم و تربیت را جشن گرفتند

۲۵ هزار نوآموز کردستانی در ۸۰۰ کودکستان استان کردستان، امروز بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، همزمان با سراسر کشور آئین نمادین استانی جشن غنچه‌ها، امروز _دوشنبه بیست‌وششم شهریور_ در دبستان شاهد شهیده مردوخی ناحیه دو سنندج برگزار شد.

فرهاد کسنزانی، رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: انسان در طول زندگی با چالش‌های مختلفی همراه است که یکی از آن‌ها اضطراب جدایی از خانه در زمان ورود به دبستان است.

وی افزود: برای کاهش عوارض این اضطراب، پیش دبستانی‌ها بچه‌ها را برای ورود رسمی به دبستان آماده می‌کنند آن هم در محیطی بسیار عاطفی و پرنشاط که با همکاری اولیا و مربیان فراهم می‌شود.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه امروز ۲۵ هزار نو آموز در ۸۰۰ کودکستان در سطح استان رسماً فعالیت‌های خود را در مقطع پیش دبستانی شروع می‌کنند، گفت: تمام تلاش آموزش و پرورش، تحقق اسناد بالادستی در زمینه تربیت مطلوب کودک است.

کسنزانی با اشاره به تفاوت‌های فردی کودکان، خاطرنشان کرد: حفظ کرامت نوآموزان یکی از اولویت‌های مهم است که ما در مجموعه آموزش و پرورش و اولیا ارجمند در منازل باید آن را در نظر داشته و رعایت کنند.

همچنین در این مراسم صلاح الدین مفیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با اشاره به سیره مبارک پیامبر اسلام (ص) در تربیت فرزندان، اظهار کرد: تعلیم و تربیت کودک یکی از اولویت‌های مهم دین مبین اسلام بوده است و در همین راستا نبی مکرم اسلام همواره موارد مهمی همچون نحوه تعلیم و تربیت فرزندان و انتخاب نام مناسب را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی در ادامه افزود: امروز ما در ناحیه ۲ با ۶۷ کودکستان، ۱۰۵ کلاس و ۲۳۰۰ نوآموز رسماً فعالیت این حوزه از نظام تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنیم و انتظار داریم در این مسیر مهم و پیچیده اولیا گرانقدر نیز همراه و همگام ما باشند تا با یک گفتمان مشترک بتوانیم نوگل‌های باغ زندگی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

در پایان این برنامه، زنگ آغاز تعلیم و تربیت نوآموزان به صدا درآمد.

کد خبر 790441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.