اجرای طرح سایبان در ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح کشت گلخانه‌ای در محیط‌های حفاظت‌شده موسوم به سایبان در ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای طرح سایبان در ۱۳۶ هکتار از اراضی باغی و زراعی این استان خبر داد و اظهار کرد: طرح کشت گلخانه‌ای در محیط‌های حفاظت‌شده موسوم به سایبان در ۱۸۵ هکتار از اراضی باغی و زراعی این استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در منابع آب و خاک را هدف اصلی اجرای طرح یادشده دانست و افزود: با همکاری مؤسسه تحقیقات و پژوهشکده علوم باغبانی کشور استان قزوین درباره استفاده از کشاورزی گلخانه‌ای طرح سایبان ورود پیدا کرده و حدود ۵۰ هکتار از اراضی گلخانه‌ای و باغی استان با استفاده از طرح سایبان فعالیت دارند.

سم‌پاشی پوششی ۵۴۰۰ هکتار باغ علیه آفت مگس زیتون

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین درباره آخرین وضعیت مبارزه با آفت مگس زیتون خاطرنشان کرد: تاکنون مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح حدود ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات این استان انجام شده است.

عطایی تصریح کرد: در سال جاری بیشترین میزان مبارزه با این آفت در سطح حدود ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار به وسیله سمپاشی پوششی انجام و همچنین مبارزه تلفیقی شامل نصب ۵ هزار عدد فرومون جنسی و ۳۵ هزار و ۵۰۰ برگ کارت زرد چسبی استفاده شده است.

وی از مبارزه تلفیقی در سطح ۷۳۳ هکتار باغات زیتون طارم سفلی خبر داد و گفت: با این تغییر روش و انجام به موقع مبارزه ضمن کاهش تراکم آفت میزان خسارت نیز کاهش پیدا کرد و نتیجه این مبارزه حفظ محصول زیتون بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: باغداران از سمپاشی پوششی در این مرحله خودداری کنند و برای کاهش جمعیت انتقالی به سال آینده نیز برداشت دقیق محصول و جمع‌آوری میوه‌های آلوده را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 790433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.