تندیس مشاهیر بروجن ساخته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بروجن از ساخت تندیس مشاهیر بروجن و جانمایی آن در شهر خبر داد.

رضا قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با هدف هویت‌بخشی شهری و معرفی بزرگان و مشاهیر شهر در عرصه‌های علم، فرهنگ و هنر به شهروندان، ایجاد انگیزه مضاعف در بین جوانان و اثر بخشی ملی و منطقه‌ای، تندیس مفاخر شهر با کمک اساتید پیکره‌سازی تندیس مفاخر و مشاهیر بروجن ساخته و در شهر جانمایی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های موجود تندیس مشاهیر در دو فاز انجام می‌شود، که در فاز اول اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی بروجن با اشاره به روند انتخاب مشاهیر گفت: به منظور انتخاب مشاهیر مصادیقی تعیین شده است که با مراجعه به کارشناسان مجرب، معمرین شهر و طرح موضوع در جلسات کارگروه‌های مجموعه بروجن شناسایی می‌شوند، همچنین بزرگانی که می‌توان لقب مشاهیر را به آنان داد، شناسایی و پس از طی مراحل و اخذ تاییدیه‌های لازم از مراجع دارای صلاحیت سردیس‌ها ساخته می‌شوند.

قدمی تصریح کرد: کلیات طرح ساخت و نصب تندیس مشاهیر و مفاخر شهر در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی شورا مطرح و مصوبه لازم اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به منظور ساخت این تندیس‌ها از ظرفیت متخصصان در عرصه عکس، نقاشی و پیکره‌سازی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 790428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.