طرز تهیه دسر روکر موز + مواد لازم و دستور آماده سازی

روکر موز یکی از دسرهای خوشمزه و متنوع ایتالیایی است که در ادامه به طرز تهیه آن پرداخته ایم.

به گزارش ایمنا، روکر موز یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ایتالیایی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می‌شود.

روکر موز

مواد لازم برای تهیه روکر موز

پودر ژله موزی ۱ بسته
آب سرد نصف پیمانه
پنیر ماسکارپونه (یا خامه‌ای) ۱۵۰ گرم
بیسکوئیت پتی بور ۱ بسته
شکر دو سوم پیمانه
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۲ پیمانه
آب جوش یک و نیم پیمانه
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
خامه فرم گرفته ۲۵۰ گرم یا ۲۰۰ گرم خامه صبحانه
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذا خوری
موز ۲ عدد

روکر موز

دستور تهیه روکر موز

مرحله اول

ابتدا پودر ژله موزی را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کرده و روی بخار کتری قرار دهیم تا به روش بن ماری پودر حل و شفاف در آب شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم تا خنک شود. پودر ژلاتین را درون یک کاسه می‌ریزیم و روی آن را آب سرد می‌ریزیم و هم می‌زنیم تا ژلاتین‌ها مخلوط شود و حالت ابری پیدا کند. سپس روی بخار کتری قرار می‌دهیم تا حل و شفاف شود.

مرحله دوم

در این مرحله باید قالب مناسبی را برداشته کف آن و دیواره‌ها را با کمی روغن چرب کرده سپس کمی از ژله را می‌ریزیم و می‌گذاریم درون یخچال تا نیم بند شود (میزان ژله‌ای که در قالب می‌ریزید در حدی باشد که فقط مقداری کف ظرف را بپوشاند.). بعد از اینکه ژله نیم بند شد، موز را پوست کنده و به صورت حلقه‌ای خرد می‌کنیم و روی ژله‌ها قرار می‌دهیم باقی مانده ژله را روی آن ریخته دوباره درون یخچال می‌گذاریم تا ببندد.

مرحله سوم

درون یک ظرف زرده‌های تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل با همزن آن قدر می‌زنیم تا کش دار شود.

مرحله چهارم

در مرحله بعد شیر را داخل قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

در این مرحله شیر را به آرامی به ترکیب زرده و… و. اضافه کرده و مرتب هم می‌زنیم. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم و مجدداً به خوبی هم می‌زنیم تا مواد غلیظ شود. سپس از روی حرارت بر می‌داریم و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

مرحله ششم

در یک کاسه، خامه فرم گرفته یا خامه صبحانه را با پنیر مخلوط می‌کنیم تا با هم کاملاً یکدست شوند. مخلوط کردن را با دور کند همزن انجام می‌دهیم. کرم که سرد شده است را به مواد پنیری اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

سپس ژلاتین که شفاف شده است را به مواد اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. بیسکوئیت خرد شده و باقی مانده موز خرد شده را به کرم اضافه می‌کنیم. بیسکوئیت نباید زیاد خرد شود و فقط کافی است هر بیسکوئیت به ۴ قسمت تکه شود.

مرحله آخر

سپس کرم را روی ژله بسته شده می‌ریزیم و به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا ببندد. سپس از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو، قرار می‌دهیم. می‌توان به سلیقه خود دسر را با تکه‌های موز یا خامه فرم گرفته تزئین کرد.

کد خبر 790417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.