نجات ۲۲۷ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان/ کاهش آمار محبوسی در آسانسور

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته سوم شهریور سال جاری ۳۵۵ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امدادونجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۲۲۷ نفر گزارش شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته سوم شهریور سال جاری ۱۳ هزار و ۴۲۹ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ توسط همشهریان و هموطنان برقرار و منجر به ۳۵۵ مورد اعزام اکیپ‌های اطفا یا امداد و نجات توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سطح شهر اصفهان انجام و پوشش ایمنی داده شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۵ مورد حریق بوده است که به ترتیب مربوط به منازل مسکونی با ۱۱ مورد، اماکن تجاری هشت مورد، حریق خودرو هشت مورد و حریق درخت و فضای سبز ۱۱ مورد گزارش شد و منجر به اعزام تیم‌های اطفای حریق شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: ۲۰۲ مورد حوادث مختلف از جمله تصادفات با ۱۳ مورد و محبوسی در اماکن و آسانسورها ۱۴۶ مورد بود که با توجه به کم شدن قطعی برق نسبت به هفته گذشته این آمار نیز کاهش پیدا کرده است، همچنین ۱۶۹ مورد حوادث مختلف از جمله حوادث ساختمانی همچون گودبرداری، تخریب غیر اصولی و ریزش و سه مورد نیز مربوط به حوادث سقوط بوده است.

شریعتی با بیان اینکه در هفته سوم شهریور تعداد ۱۰۱ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۱۱۵ مورد گشت ایمنی جهت شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان صورت گرفته است، تصریح کرد: ۳۸ مورد تماس‌های منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان، از جمله مهار یا نجات حیوان با ۲۷ مورد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ۳۵۵ عملیات موفق شدند جان ۲۲۷ نفر از شهروندان گرفتار در این حریق و حوادث را نجات دهند یا از صدمات بیشتر آن‌ها جلوگیری کنند که ۱۶۹ مورد مربوط به محبوسی در آسانسورها بوده است، افزود: هفته گذشته چهار نفر فوتی ناشی از حوادث رانندگی و سقوط در چاه داشتیم.

کد خبر 790395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.