لزوم افزایش گشت‌های کنترل و نظارت برای کنترل ناوگان باری درون شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم کنترل ناوگان باری درون شهری به‌ویژه ناوگان باری سنگین در سطح شهر گفت: سه اکیپ بازرسی به همراه پلیس راهور در این زمینه فعالیت دارند که برای کلان‌شهری همچون اصفهان کافی نیست و باید گشت‌های کنترل و نظارت در این مورد افزایش پیدا کند.

سیدعلی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم کنترل ناوگان باری درون شهری به‌ویژه ناوگان باری سنگین در سطح شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان بار به همراه پلیس راهور در مجموع سه اکیپ بازرسی را در سطح شهر دارد که در طول روز به‌ویژه ساعات صبحگاهی و بعدازظهر این اکیپ‌ها فعال هستند.

وی افزود: از این سه اکیپ یکی در محل بزرگراه شهید صیاد شیرازی و آقابابایی متمرکز است و در گشت‌ها به‌طور معمول نقاط پرتردد شهری همچون روگذر امام خمینی (ع) و دفاع مقدس، همچنین تقاطع‌های غیرهمسطح کنترل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به گستره کلان‌ِ شهر اصفهان و پیچیدگی معابر و تعداد بسیار زیاد ناوگان باری درون شهری تصریح کرد: وجود سه اکیپ بازرسی در این کلان‌شهر بسیار کم است، بنابراین افزایش گشت‌های کنترل و نظارت همراه با پلیس راهور در این مورد بسیار راهگشا است.

عبدالهی ادامه داد: رسیدگی به اضافه تناژ از موضوعات دیگری است که سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با استفاده از اکیپ‌های بازرسی و دستگاه‌های کنترل وزن که به‌صورت چمدانی توسط این اکیپ‌ها حمل می‌شود، خودروهای دارای اضافه تناژ را کنترل می‌کند.

وی تاکید کرد: افزایش گشت‌های کنترل ناوگان سنگین در طول شبانه‌روز از الزامات شهر اصفهان است و وجود سه افسر پلیس راهور به همراه بازرسان سازمان بار برای کنترل ناوگان باری کفایت نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: درخواست ما از پلیس راهور اختصاص یگان ویژه کنترل ناوگان باری به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری است تا در این صورت همکاری بیشتری را با این سازمان داشته باشند، البته در این زمینه تاکنون همکاری خوبی داشتند و امیدواریم با افزایش نیروهای در اختیار سازمان بار بتوانیم کنترل‌های لازم را انجام دهیم.

عبدالهی با بیان اینکه تردد ناوگان باری متعدد در سطح شهر به‌ویژه در شبانگاه که بیشتر خودروهای حمل نخاله است، زیر ساخت‌های شهری را تحت شعاع قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آمادگی لازم برای تأمین خودرو در این باره را دارد، همچنین می‌تواند تجهیزات لازم در این مورد را در اختیار پلیس قرار دهد.

وی اضافه کرد: زمان بازگشایی مدارس در بازه ابتدای مهر نیز که بحث سرویس مدارس و تغییر الگوی رفتاری ترافیک شهر را در پی خواهد داشت، اکیپ‌های سازمان بیش از پیش فعال هستند تا کنترل‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 790394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.