قدمت بالای بعضی ساختمان‌های اداری مانع مناسب‌سازی برای معلولان شده است

معاون عمرانی استاندار کردستان، کهن بودن ساختمان بعضی ادارات دولتی را دلیل نبود دسترس‌پذیری مناسب عنوان کرد و گفت: مناسب‌سازی محیط اداراتی همچون بهزیستی و کمیته‌ امداد که جامعه معلولان از طیف‌های مختلف بیشترین تردد را به این ادارات دارند، ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری ادارات دولتی، فضاهای عمومی و شهری جهت رفاه حال جامعه معلولان استان بسیار حائز اهمیت است و باید با اولویت‌بندی مناسب‌سازی این فضاها با در نظر گرفتن همه الزامات و انتخاب کوتاه‌ترین مسیر انجام شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان امکان مناسب‌سازی فضاهای عمومی‌، تمام ادارات و ساختمان‌های دولتی به صورت همزمان میسر نیست و به اعتباری کلان نیاز دارد، افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات با اولویت‌بندی و استفاده از ابزارهای مدرن می‌توان تمرکز منابع را به سمت آرام‌سازی و مناسب‌سازی فضای‌های عمومی و معابر سوق داد.

معاون عمرانی استاندار کردستان کهن بودن ساختمان بعضی ادارات دولتی را دلیل نبود دسترس‌پذیری مناسب عنوان و خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی محیط اداراتی همچون بهزیستی و کمیته امداد که جامعه معلولان از طیف‌های مختلف بیشترین تردد را به این ادارات دارند ضروری است و می‌طلبد در کمترین زمان ممکن این دسترس‌پذیری انجام شود.

حبیبی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده مختص به معلولان در سال جاری، تصریح کرد: بهسازی و بازسازی استخر هیئت جانبازان و معلولان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان، کتابخانه قروه در هفته دولت سال جاری و بهسازی محیط‌های عمومی، معابر و پیاده‌روسازی توسط شهرداری‌ها از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه دسترس‌پذیر بودن پروژه‌های جدید در سطح استان را کنترل و بازدید خواهم کرد، گفت: در دو سال اخیر شهرداری سنندج در کنار اجرای کلان پروژه‌ها، بیش از ۳۰۰ پروژه خرد را در سطح شهر تعریف کرده است و با تمرکز بر بهبود کیفیت معابر و پیاده‌روسازی در سنندج گام مناسبی در راستای بهسازی و مناسب‌سازی معابر شهری برداشته است.

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه اینکه باید فرمانداری‌ها بخشی از منابع استانی را در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خود به موضوع مناسب‌سازی اختصاص دهند، افزود: با توجه به محدود بودن منابع ضروری است که همه دستگاه‌های اجرایی تا یک هفته قبل از پایان سال مالی تمامی اعتبارات را جذب و مانع برگشت اعتبارات به مرکز شوند.

حبیبی موضوع حمل‌ونقل عمومی را یکی از مسائل مهم جامعه دانست و اضافه کرد: وضعیت سرویس حمل‌ونقل ویژه دانش‌آموزان معلول در تعدادی از شهرستان‌ها مشخص شده است و از طریق مدارس به خانواده‌ها اعلام می‌شود.

کد خبر 790366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.