دانشگاه‌ باید محیط امنی برای دانشجویان باشد

معاون وزیر علوم‌ و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه باید محیط امنی برای دانشجویان باشد و احساس کنند عزت و کرامت آنها حفظ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید حبیبا امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم شهریور_در هفتادوپنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور با گرامیداشت همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه کرامت دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید احساس کنند کرامت و عزت آنها در محیط دانشگاه‌ها حفظ می‌شود، همانطور که رئیس جمهور هم معتقد است جای دانشجو در دانشگاه است؛ پس دانشگاه‌ها باید محیط امنی برای دانشجویان باشد.‌

معاون وزیر علوم به تفاوت نسل‌ها به ویژه تفاوت با نسل زد (Z) پرداخت و گفت: باید با سعه صدر با دانشجویان و با اقتضای سنی آنها رفتار کرد. معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها تلاش کنند با نگاه پدرانه پرونده‌هایی را که در کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها تشکیل شده باز بررسی و در رفع آن مساعدت کنند.

وی در این نشست که به میزبانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، ایجاد فضای شاداب و امید آفرین در دانشگاه‌ها را یکی از دغدغه‌های معاونت دانشجویی عنوان کرد و گفت: معتقدیم در چنین فضایی نتایج بهتری می‌توان گرفت و یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند در بحث فضای شاداب محیط دانشگاهی دنبال کرد، برگزاری مراحل مختلف المپیاد فناورانه دانشجویی کشور است که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و در مهرماه دانشگاه‌ها مکلف هستند تا آن را اجرا کنند. این مسابقات ابتدا در سطح استان و بعد سطح کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اموز دانشجویان به پایش سلامت و ارزیابی نودانشجویان در این پایش برای پیشگیری از اتفاقاتی مثل افت تحصیلی گریزی زد افزود: با تشکیل شورای سلامت به صورت جدی توسط دانشگاه‌ها پیگیری شود.
حبیبا به برنامه پنج ساله هفتم توسعه هم پرداخت و گفت: در این برنامه جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی تعیین شده است و ما براین امر توجه جدی داریم.

وی به تخصیص ۲ هزار میلیارد از سپس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: هفته گذشته هم ۲ هزار میلیارد تومان برای تغذیه و تعمیر و تجهیز به دانشگاه‌ها تخصیص یافت که دانشگاه این اعتبارات را صرف همین دو امور کنند و از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست دارم اعتبارات مربوط به امور دانشجویی را در سایر امور قرار ندهید زیرا تغذیه و خوابگاه برای دانشجویان مهم است.

نشست معاونان دانشجویی سالانه ۲ بار در زمستان و آخر تابستان برگزار می‌شود و این نشست امروز با هدف آخرین هماهنگی‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید و با حضور سعید حبیبا معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در سازمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

کد خبر 790359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.