بهره‌برداری از ۱۵۵ کلاس در کرمانشاه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از بهره‌برداری ۴۰ مدرسه با ۱۵۵ کلاس درس در مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مرزبان نظری امروز _دوشنبه بیست و ششم شهریور_ در جمع خبرنگاران و در آستانه ماه مهر از طرح تجهیز، تعمیر و زیباسازی مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: سرانه فضاهای آموزشی در کرمانشاه ۵.۸ و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به طرح شهید عجمیان در راستای زیباسازی مدارس، افزود: تعمیر و شاداب‌سازی ۳۰۰۰ مدرسه مناطق محروم در طرح شهید عجمیان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از بهره‌برداری ۴۰ مدرسه با ۱۵۵ کلاس درس در مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۳ میلیارد تومان نیز تجهیزات خریداری و امروز کاروان تجهیزات با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و مسئولان در راستای تجهیزات کلاسی، اداری و هنرستانی راهی شهرستان و مناطق خواهد شد.

نظری اضافه کرد: امسال ۳۳۰ هزار مترمربع از فضاهای آموزشی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان آسفالت و ایزوگام شده است.

وی با اشاره به مشارکت خیران تاکید کرد: سال گذشته مشارکت ۷۳ میلیارد تومانی خیران در بحث مدرسه‌سازی را داشتیم و امسال پیش‌بینی کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی را با مشارکت خیران داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه طی دو سال گذشته بخاری‌های نفتی در سطح مدارس جمع‌آوری شده است، گفت: سیستم گرمایشی ایمنی جایگزین آن شده و امسال نیز حدود ۳۴ میلیارد تومان صرف اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس استان شده است.

نظری با اشاره به طرح شهید پناهی (جایگزینی مدارس کانکسی و سنگی) گفت: از دو سال پیش تاکنون، حذف مدارس کانکسی در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۱۰۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز با کمک خیران و اعتبارات دولتی با مدرسه استاندارد و ثابت جایگزین شده است، البته هنوز تعدادی مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز داریم که امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته در طول سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ جمع‌آوری شود.

کد خبر 790283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.