انجام مطالعات فرونشست زمین در منطقه امامزاده ابراهیم قم

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به وقوع چند مورد فرونشست زمین در منطقه امامزاده ابراهیم گفت: مطالعات بررسی علل و شناسایی نقاط فرونشست در این محدوده انجام می‌شود.

مهدی برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: شهرداری قم به عنوان معین منطقه ۱۶، ۱۹ و ۲۰ تهران انتخاب شده است، به این معنی که اگر در این مناطق تهران اتفاقی بیفتد این وظیفه قم است که وارد عمل شود.

وی افزود: لازم است تا ارتباط بیشتری میان کمیته بحران شهرداری قم و همکاران در تهران برقرار شود که تا به امروز چند جلسه برگزار شد و ماه آینده نیز جلسه‌ای در منطقه ۲۰ تهران برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: مناطق شهرداری تهران هفت ناحیه دارند و شهرداری قم هشت منطقه دارد، لازم است تا مسئولان نواحی آن‌ها با معاونان خدمات شهری مناطق قم ارتباط داشته باشند و این ارتباط این گسترده‌تر شود تا اگر در قم اتفاقی افتاد آن‌ها به کمک بیایند و اگر آنجا مسئله‌ای پیش آمد قم بتواند کمک کنند.

برزویی در خصوص مسائل ایجاد شده در خیابان امامزاده ابراهیم قم تاکید کرد: در بحث خیابان امامزاده ابراهیم چند حادثه فرونشست زمین ایجاد شد که مشکلاتی پیش آورد، در آن منطقه خط شبکه آب و فاضلاب قدیمی وجود داشت که اصلاح شده است اما حوادثی پیش آمده که بعضاً ناگوار بود.

وی گفت: امسال ردیف اعتباری یک میلیارد تومانی برای بررسی وضعیت منطقه امامزاده ابراهیم در نظر گرفته می‌شود تا در قالب مطالعات ژئورادار بررسی‌های کاملی صورت بگیرد و فرونشست‌ها نیز پیش‌بینی شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: با این کار می‌توانیم متوجه شویم که امکان فرونشست در منطقه امامزاده ابراهیم به چه میزان است و از قبل پیش‌بینی‌های لازم را برای آن انجام دهیم.

کد خبر 790149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.