آتش به ۱۸۰ هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آتش‌سوزی به ۱۸۰ هکتار از اراضی کوه سفید لنده و کوه سمر کهگیلویه خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، ابراهیم جانی‌نسب اظهار کرد: ۱۸۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع «کوه سفید» در شهرستان لنده و ارتفاعات کوه «سمر» از توابع شهرستان کهگیلویه در آتش سوخت.

وی افزود: از این میزان ۱۰۰ هکتار آن مربوط به ارتفاعات کوه «سمر» و ۸۰ هکتار هم در «کوه سفید» بوده‌است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای مهار آتش‌سوزی کوه «سمر» افزون بر نیروهای منابع طبیعی، ستاد بحران، جوامع محلی بالگرد هوانیروز ارتش مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰ سورتی پرواز برای هلی‌برن نیروها در آتش‌سوزی کوه «سمر» انجام گرفت، تصریح کرد: درآتش‌سوزی کوه سمر که اطفای حریق در آن سه روز به طول انجامید بخشی از مراتع و جنگل‌های این منطقه دچار خسارت شد.

وی به آتش‌سوزی کوه سفید لنده پرداخت و افزود: پوشش خسارت دیده از آتش‌سوزی در این منطقه بیشتر مراتع بوده‌است که اطفای آن ۴۸ ساعت به طول انجامید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد علت آتش‌سوزی کوه سمر و کوه سفید را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: وزش شدید باد و سخت‌گذر بودن منطقه منجر به طولانی شدن زمان اطفای حریق در این آتش‌سوزی‌ها شد.

کد خبر 790145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.