کاهش ۳۸ درصدی جان‌باختگان حوادث سوختگی/ فوت ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی از ابتدای سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از کاهش ۳۸ درصدی جان‌باختگان حوادث سوختگی و فوت ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی از ابتدای سال جاری خبر داد.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار تلفات سوختگی و غرق شدگی در استان اصفهان اظهار کرد: در پنج ماه اول سال جاری ۵۹ نفر به دلیل سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸.۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: فوت ناشی از سوختگی در پنج ماه سال جاری ۵۹ نفر شامل ۳۹ نفر مرد و ۲۰ نفر زن و تلفات سوختگی در مدت مشابه سال گذشته ۹۶ نفر شامل ۳۹ زن و ۵۷ مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: در صورت سوختگی یک نفر در مرحله اول فرد را باید از حرکت باز دارید، زیرا هرچقدر فرد حرکت کند یا بدود با رسیدن اکسیژن بیشتر، میزان حریق بیشتر می‌شود و سپس باید فرد را روی زمین انداخت تا نتواند حرکت کند.

فیروزبخت ادامه داد: پس از اقدامات انجام شده روی او را باید با پتو یا پارچه ضخیم پوشاند و سپس به آرامی فرد را روی زمین چرخاند؛ البته باید توجه داشت که چرخاندن فرد باید به آرامی باشد، زیرا اگر به سرعت این کار را انجام دهید ممکن است قسمت‌هایی از بدن او دچار آسیب شود.

وی گفت: فردی که تمام بدن او دچار سوختگی شده است، باید به بیمارستان منتقل و برای این افراد نباید خنک‌سازی (استفاده از آب) انجام شود، همچنین برای انتقال به بیمارستان باید از پتوهای نجات (پتوهایی مانند آلومینیوم فویل بسیار نازک از جنس کامپوزیت و کوالیت) برای پوشاندن فرد استفاده کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اضافه کرد: به هیچ عنوان نباید لباس‌های سوخته شده و چسبیده به بدن فرد را جدا کرد، به علاوه هرچیزی که حالت حلقوی دارد مانند انگشتر، ساعت و دستبند تا قبل از ایجاد تورم، باید از بدن فرد مصدوم خارج شود.

فیروزبخت افزود: از کل تلفات غرق شدگی در پنج ماه اول سال جاری ۲۶ نفر شامل ۲۰ مرد و شش نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات ۳۹ نفر بود، کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای پنج ماهه، بیشترین آمار تلفات غرق شدگی مربوط به استخرهای کشاورزی بوده است که در این مدت ۱۴ نفر در استخرهای کشاورزی، هفت نفر در کانال‌های آب و سایر افراد در سایر مکان‌ها دچار غرق شدگی شده‌اند.

کد خبر 790124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.