ایستگاه‌های دوچرخه برای تقویت حمل‌ونقل عمومی در اصفهان ایجاد شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایستگاه‌های دوچرخه را برای تقویت حمل‌ونقل عمومی باید ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، احمد شریعتی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در نطق میان دستور صدوچهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: در اینجا از معمار کبیر انقلاب یاد می‌کنیم که این هفته را به نام وحدت نام‌گذاری کردند.

وی با تبریک به مدال آوران اصفهان در پارالمپیک پاریس افزود: شاهد تاریخ سازی نمایندگان ورزش اصفهان در پارالمپیک ۲۰۲۴ بودیم، که ۶ نماینده در رشته‌های ورزشی و ۵ مربی از اصفهان در این رویداد حضور داشتند و ۵ نشان برتر برای ایران به ارمغان آوردند؛ هادی نوری در رشته پاراتیراندازی مدال نقره، هاجر صفرزاده در پارادوومیدانی مدال نقره، سیدمیثم بنی‌طبا در پاراجودو مدال نقره، علیرضا مختاری در پارادوومیدانی مدال برنز و حامد حق‌شناس در پاراتکواندو مدال برنز گرفتند و سمیه رحیمی در پاراتیروکمان حضور داشتند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به مردم اصفهان به دنبال این افتخار تبریک می‌گوئیم؛ مقرر شد در جلسه‌ای با حضور این ورزشکاران از آن‌ها تقدیر و تشکر خود و مردم را اعلام کنیم؛ البته گلایه داریم وقتی این عزیزان به اصفهان آمدند استقبالی از آن‌ها صورت نگرفت در حالی که در دیگر شهرها ورزشکاران در بدو ورود با استقبال مواجه می‌شدند؛ مربی آقای حق شناس با گریه به دفتر ما آمد و به ما گفت که ما به تنهایی از ایشان استقبال کردیم، اما اداره کل ورزش و جوانان نیز از ایشان دلجویی نکردند و تشویقی نداشتند، البته سه نفر از این ورزشکاران در مصاحبه تلویزیونی گلایه‌مندی خود را اعلام کردند.

شریعتی درباره فضای سبز اصفهان گفت: فضای سبز ما امروز دچار مخاطره است، تصاویری را طی دو روز گذشته گرفتم و فیلم‌های آن موجود است؛ مردم هم خبر دارند و واقعیت‌ها را باید دید، تمام پارک‌های محلی که فضای چمن دارد، دچار کچلی شده و در حال از بین رفتن است؛ در کمیسیون محیط زیست نیز اشاره شد که کم‌کاری از طرف شهرداری نیست، مدیر سازمان در حال خدمت است، اما نظارت بر پیمانکاران وجود ندارد و این در حالی است که پیمانکاران پول می‌گیرند.

فضای سبز خوبی نداریم که این موضوع به نبود نظارت بازمی‌گردد

وی ادامه داد: از سه منطقه آمار می‌دهم که پیمانکار به بهانه اینکه آب نیست، درخت و چمن را خشکانده و از بین برده است، آیا تمام دورانی که شهرداری طی کرده بحران نداشته؟ شدت آن شاید به خاطر گرمای هوا و بی آبی بیشتر بوده است، اما فضای سبز خوبی نداریم که این موضوع به نبود نظارت بازمی‌گردد، در حالی که اصفهان عروس کلان‌شهرهای کشور بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بودجه‌هایی می‌دهیم، ۱۴ میلیارد تومان در تیر درخت خریدیم، اما ۱۰ درصد آن گرفته، کجا سبز شده است؟ آیا علمی بود، کارشناسی شده بود؟ در دل گرمای نزدیک به ۵۰ درجه درخت بکاریم و ۱۴ میلیارد تومان هزینه کنیم، اما نیست؛ در آفت‌ها هم باید جلوگیری کرد. من بچه کشاورز و باغدار هستم و درخت دارم، مرتب سم‌پاشی می‌کنم، اما به بهانه اینکه درخت آفت‌زده آن را قطع می‌کنند.

شریعتی ادامه داد: به‌عنوان نماینده اعضای شورا در کمیسیون ماده ۷ می‌گویم فاجعه زیاد است؛ در هر خیابان و پارک و بلوار، اره در دست برخی افراد است و درخت می‌برند؛ آیا نمی‌شد زودتر به داد درخت رسید؟ آفت و کنه و شپشک و شته‌ای که زده را با سم‌پاشی می‌شد قابل درمان کرد؛ البته روش‌های بیولوژیکی آمده است، اما کدام یک را داریم اجرا می‌کنیم؟، اینها زنگ خطر برای اصفهان است.

وی با بیان اینکه مردم ما از بعضی از مدیران مناطق ناراضی هستند؛ سه چهار مورد شهردار داریم که اگر شفافیت شد اسم می‌برم، به لبم رسیده و دارد خفه‌ام می‌کند و زیاد گفته‌ام. تا کی باید در کمیته نظارتی مصوب کنیم، اما در هفته‌های بعد به نتیجه برسیم؟ کار کسی که آمده سراغ اعضای شورا و کارد به استخوانش رسیده است را حل نمی‌کنند. بعضاً هم موارد قانونی و علمی و درخواستشان به‌جا است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کمیته‌های نظارتی موارد را می‌گوئیم، می‌گویند شهرسازی اجازه نمی‌دهد. ارجاع می‌دهیم به شهرسازی می‌گوید باید حقش داده شود، اما شهردار منطقه می‌گوید چون رفتی سراغ شورای اسلامی شهر ابهت من را از بین بردی و من این کار را انجام نمی‌دهم. سند دارم و بی‌جا نمی‌گویم.

وی افزود: معاون شهرسازی شهردار اصفهان از شهردار حرف‌شنوی ندارد و می‌گوید چرا سراغ اعضای شورای اسلامی شهر می‌روید؛ مردم به کجا پناه ببرند و به چه کسی درد دل خود را بگویند؟ برخی می‌گویند آقای فلانی حالی‌اش نبوده، می‌گوید امضا کنید. بنا شد بروم دفتر ایشان تا ببینیم حالی‌ام بوده است یا نه.

بالای ۱۰۰ درصد قانون را در اصفهان اجرا می‌کنیم

شریعتی بیان کرد: چهار سال در دوره چهارم بودم و دو سه سال در این دوره کنار عزیزانی بودم که سوابق دارند. مطلب یاد گرفتم و کلاس اصول شهرسازی رفتم، الفبای کار را بلد هستم، با همکاران تماس می‌گیرم و روش‌ها را می‌پرسم و ارباب رجوع‌ها را راهنمایی می‌کنم.

وی گفت: ما کارشناس در شورا گذاشتیم تا مسائل مردم را دنبال کنند؛ روزهای دوشنبه بین ۷۰ تا ۸۰ نفر مراجعه کننده داریم که کارشناسان را می‌آوریم، بعد از قضیه کارشناسی به من می‌گویند متوجه نیست، نمی‌داند یا خبر ندارد؛ این حرف را اگر در مورد من می‌زنند، پشت سر دیگر اعضا هم می‌گویند و این روش پاسخ‌دهی نیست.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در اصفهان قانون را بالای ۱۰۰ درصد اجرا می‌کنیم، افزود: قانون را نمی‌شود شکاند، اما می‌شود آن را پیچاند و کار مردم را حل کرد؛ بعضاً حق و حقوق مردم قانونی است، چند بار باید به شهردار منطقه زنگ بزنم و بگویم این مسائل را حل و دنبال کنید.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهم وارد کار اجرایی شوم، اما از نظارتی که حق عضو شورا است باید دفاع کنم؛ اگر این جلسه نشد در جلسات بعد یکی یکی علنی می‌گویم، مسائل را هم می‌گویم، بعد توقع نداشته باشید و بگویید چرا اسم شهردار را بردید؛ بعضی از آن‌ها رفتند پول گرفتند و یک سال دو سال حق مردم را نمی‌دهند؛ چرا کار مردم را حل نمی‌کنید؟

شریعتی افزود: بر اساس مصوبه شورا استفاده از اتوبوس و مترو روز اول مهر رایگان شد تا یک روز نمک بر آش کاهش ترافیک و کمک به دانش آموزان و خانواده‌ها داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ایستگاه‌های دوچرخه را در تقویت حمل‌ونقل عمومی باید ایجاد کنیم؛ خوب است در کنار ایستگاه‌های دوچرخه، اسکوتر برقی و موتورهای شارژی قرار دهیم که حتی اگر هزینه کردیم، باید از این ایستگاه برود و در ایستگاه بعدی تحویل بدهد؛ ما داریم از کشورهای دیگر عقب می‌مانیم.

وی گفت: در رابطه با رسانه شهر کار ما ایجاد رسانه نیست، باید رسانه یاری کنیم، البته مسائل کلی را در یک نطق مفصل به استحضار خواهم رساند.

کد خبر 790081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.