خواص روغن زیتون برای پوست، مو و کاهش درد

روغن زیتون یکی از روغن‌های گیاهی است که خواص متعددی دارد و از جمله مهم‌ترین خواص آن می‌توان به تاثیرات این روغن برای تقویت پوست و مو و کاهش درد اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روغن زیتون از روغن‌های گیاهی پرطرفداری است که خواص بی‌نظیر آن، این روغن را به یکی از محبوب‌ترین روغن‌های گیاهی بدل کرده است؛ روغن زیتون سرشار از چربی‌های غیر اشباع، انواع ویتامین E، K، D و A و املاح معدنی است که در صورت مصرف در وعده‌های غذایی می‌تواند موجب بهبود عملکرد بدن در بخش‌های مختلف شود، همچنین این روغن تنها چربی قوی است که معده قادر به تحمل و هضم آن است.

خواص روغن زیتون برای پوست

فواید روغن زیتون برای پوست بسیار است، صابون‌ها و شوینده‌های زیادی از عصاره زیتون ساخته می‌شوند و تأثیرات مثبتی بر پوست صورت و بدن می‌گذارند؛ روغن زیتون مزایای زیادی برای پوست دارد و تحقیقات نشان داده است؛ اگر مستعد آکنه هستید، می‌توانید از صابونی که با روغن زیتون درست شده استفاده کنید، این صابون می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه، باعث شود تا پوست صاف‌تری داشته باشید، روغن زیتون همچنین به عنوان رطوبت‌‎رسان و آب‌رسان پوست شناخته می‌شود.

خواص روغن زیتون برای مو

استفاده روزانه از شامپوهای شیمیایی یا سشوار و اتوی مو باعث می‌شود موها آسیب ببینند و شکننده شوند، موهای آسیب دیده خیلی سریع‌تر آب از دست می‌دهند و روغن زیتون می‌تواند تا حد زیادی به حفظ آب بدن کمک کند، همچنین وجود ویتامین‌های E و K همچنان که برای پوست مفید است، می‌تواند روی سلامت مو هم تأثیر بگذارد، همچنین می‌توانید قبل از دوش گرفتن، موهای خود را به روغن زیتون آغشته کنید، این کار کمک می‌کند تا موی شما آسیب کمتری ببیند.

خواص روغن زیتون برای رفع یبوست

روغن زیتون برای دستگاه گوارش و روده مفید است، این روغن به تحریک سیستم هضم کمک می‌کند و غذا را به نرمی در طول روده حرکت می‌دهد و از آنجا که روغن زیتون سرشار از چربی تک اشباع نشده است، کمک می‌کند تا غذا بهتر در بدن حرکت کند و به همین دلیل ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری لیموترش یبوست را درمان می‌کند.

خواص روغن زیتون برای پوست، مو و کاهش درد

افزایش سوخت و ساز بدن با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از پلی‌فنل‌هایی است که در کاهش کلسترول خون مؤثر عمل می‌کنند و اسیدهای چرب تک اشباع نشده موجود در این روغن با افزایش سوخت و ساز بدن موجب بهبود عملکرد بدن و ثبات فشار خون می‌شود.

خواص روغن زیتون برای کاهش درد

روغن زیتون ماده‌ای به نام اولئوکانتال دارد که ضد التهاب است، این ماده روغن زیتون را به تسکین دهنده‌ای طبیعی تبدیل کرده است و با خوردن روغن زیتون، دردهای داخل بدن آرام می‌شوند و مصرف موضعی آن نیز دردهای خارجی بدن را تسکین می‌دهد.

مضرات روغن زیتون برای پوست

استفاده بیش از حد از روغن زیتون می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و احتمال آکنه را افزایش دهد، روغن زیتون سنگین است، به سرعت جذب پوست نمی‌شود و یک لایه ضخیم بر روی آن ایجاد می‌کند که باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود، بنابراین اگر به صورت مرتب آن را روی پوست خود بمالید، به یک سطح چسبنده تبدیل می‌شود و تمام کثیفی و گرد و غبار را در خود به دام می‌اندازد که این فرآیند راه را برای ظهور آکنه و جوش‌های ناخواسته هموار می‌کند.

روغن زیتون برای افرادی که پوست بسیار خشکی دارند گزینه خوبی نیست، چراکه اسید اولئیک موجود در روغن زیتون، پوست خشک را بدتر می‌کند؛ روغن زیتون یک لایه روی پوست تشکیل می‌دهد که کثیفی و پوست مرده در آن به دام می‌افتد و این امر به نوبه خود راه را برای تشکیل جوش‌های سر سیاه باز می‌کند.

کد خبر 790020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.