کلاهبرداری میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست متهم کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این متهم جوان با اخذ وجوه میلیونی از شکات با وعده سرمایه‌گذاری و خرید حواله خودرو از ۳۱ شاکی پرونده بیش از ۱۱ میلیارد تومان اخذ و کلاهبرداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب قم، حجت‌الاسلام حسن غریب با اعلام اینکه با وصول شکایات متعدد مردمی در خصوص دریافت وجوه کلان از سرمایه‌های مردم و کلاهبرداری از آنان با وعده ارائه حواله خودرو، پرونده در شعبه ۱۲ بازپرسی تشکیل شد، اظهار کرد: صدور دستورات قضائی تحقیقات تخصصی آغاز و متهم دستگیر شد.

وی در خصوص روش کلاهبرداری این پرونده افزود: متهم اقدام به اخذ وجوه کلان از شکات برای انجام کار تجاری و فروش حواله خودرو و ارائه ضمانت برای وجوه دریافتی اعم از سفته، رسید عادی و سند رسمی نموده در حالی که سرمایه‌های مالباختگان را در غیر از مواردی که به شکات اعلام کرده بود صرف نموده است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: متهم به ازای اخذ هر ۲۰۰ میلیون تومان از شکات وعده ارائه یک حواله خودرو به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان طی سه ماه به سرمایه‌گذاران داده است که پس از گذشت ماه‌ها نتوانست وعده‌های خود را عملی کند.

حجت‌الاسلام غریب با اشاره به اینکه موقعیت شغلی خاص متهم موجب جلب اعتماد مالباختگان و اطمینان آن‌ها از صحت این سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: متهم مدعی است که با سرمایه‌گذاری مبالغ دریافتی در حساب‌های ارز دیجیتال و سود حاصل از آن قادر به تأمین سود و ارائه حواله‌های خودرو در آینده بوده، اما همچون ده‌ها پرونده دیگر این مطالب تنها ادعای متهم جهت جلب اعتماد مردم بوده است.

دادستان قم با هشدار مکرر به شهروندان در خصوص اعتماد نکردن به اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری با وعده دریافت سودهای تضمینی مجدد، تاکید کرد: برای حفظ سرمایه‌ها و دارایی‌های خود و تأمین آرامش خانواده، فریب سود جذاب و تضمینی سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مالی و تجاری پر مدعا را نخورند و از اعتماد بیجا به افراد منفعت طلب بپرهیزند.

کد خبر 789957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.