ثبت‌نام‌ ۹۳ درصد از دانش‌آموزان کردستانی در مدارس/ جذب ۱۱۶۴ معلم جدید در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ثبت‌نام‌ حدود ۹۳ درصد از دانش‌آموزان استان تاکنون برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، صبح امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: پروژه مهر با ثبت نام اولین دانش‌آموز در خردادماه هر سال آغاز شده که در این راستا ۹ کمیته در زیرمجموعه آن تشکیل شده است.

وی افزود: در قالب پروژه مهر ثبت نام ۳۲۰ هزار دانش‌آموز و ساماندهی ۳۲۰۰ مدرسه و ۲۳ هزار همکار فرهنگی را در دستور کار داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ثبت‌نام حدود ۹۳ درصد از دانش‌آموزان استان تاکنون برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ثبت نام مقطع ابتدایی تاکنون ۹۹ درصد، متوسطه اول ۹۷ درصد و متوسطه دوم حدود ۸۲ درصد بوده است.

ناظمی جلال ادامه داد: ثبت سفارش و توزیع کتب درسی را نیز از دیگر اقدامات آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد از کتب مدارس استان نیز ثبت سفارش و توزیع مدرسه‌ای شده است.

برتری کردستان در شاخص‌های پروژه مهر

وی اضافه کرد: شاخص‌های پروژه مهر استانی به صورت روزانه توسط وزارت آموزش و پرورش رصد می‌شود که استان کردستان تاکنون در بیشتر شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این بوده که اول مهر امسال هیچ کلاسی در استان بدون معلم نباشد و همه معلمان نیز ابلاغ لازم را دریافت کرده باشند.

ناظمی جلال به سرویس ایاب و ذهاب مدارس نیز اشاره کرد و افزود: امسال ثبت نام سرویس مدارس از طریق سامانه سپند صورت می‌گیرد که متولی آن شورای ترافیک و شهرداری‌ها هستند و آموزش و پرورش بیشتر نقش نظارتی را در این زمینه برعهده دارد.

بهره‌برداری از ۴۳ پروژه جدید برای اول مهر در کردستان

وی به آماده سازی فضای فیزیکی مدارس نیز گریزی زد و گفت: ۴۳ پروژه توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس برای اول مهرماه در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به اجرای طرح‌های شهید عجمیان و شهید عرب نیز در راستای نوسازی و تجهیز مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌ها رنگ آمیزی مدارس، تجهیز سیستم‌های گرمایشی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و تجهیز مدارس به میز و نیمکت و صندلی‌های جدید صورت گرفته است.

ناظمی جلال تصریح کرد: فردا دوشنبه (۲۶ شهریور) جشن غنچه‌ها ویژه پیش‌دبستانی‌ها، روز سه‌شنبه (۲۷ شهریور) جشن شکوفه‌ها ویژه پایه اول ابتدایی، روز چهارشنبه (۲۸ شهریور) جشن جوانه‌ها ویژه پایه اول متوسطه اول و روز یکشنبه یکم مهر، آئین بازگشایی مدارس با عنوان زنگ مهر و ایثار و نماز در استان برگزار می‌شود.

جذب ۱۱۶۴ نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش کردستان

وی گفت: امسال ۱۱۶۴ نفر نیروی جدید به آموزش و پرورش استان اضافه می‌شود که ۳۲۸ نفر آنها از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ و مابقی از دانشگاه فرهنگیان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: حدود یک هزار نفر از فرهنگیان استان نیز بازنشسته می‌شوند که تاکنون ۵۰۰ نفر از آنها استمرار تدریس را به ما اعلام کرده‌اند.

ناظمی‌جلال در پایان تاکید کرد: هرگونه دریافت وجه نقدی توسط مدیران مدارس چه در زمان اعلام نتایج و چه در حین ثبت نام، تخلف است، به جز مواردی که به هزینه تهیه کتب درسی، بیمه و لباس دانش‌آموزان هنرستانی مربوط می‌شود، در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

کد خبر 789953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.