احیای باغ خانواده‌ و احداث پارک بانوان؛ ۲ اقدام موثر مدیریت شهری برای زنان زاهدانی

شهردار زاهدان گفت: در راستای مطالبات به حق بانوان زاهدانی که نیمی از جمعیت این شهر رو تشکیل می‌دهند، مدیریت شهری اقدام با احیای باغ خانواده و احداث پارک بانوان کرده است.

محمدامیر براهویی در حاشیه از بازدید از پارک بانوان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از مطالبات به حقی که از طرف نیمی از جمعیت شهر زاهدان مطرح می‌شد، موضوع احداث پارک‌ها و مراکز تفریحی ویژه بانوان در شهر زاهدان بود.

وی افزود: در این راستا دو اتفاق خوب در زاهدان رقم خورد که یکی احیای باغ خانواده بود که بعد از سال‌ها بهسازی و زمینه برای استفاده بانوان و خانواده‌ها فراهم شد تا صبح‌ها برای ورزش در اختیار بانوان و شب‌ها برای خانواده‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

شهردار زاهدان بیان کرد: اقدام دیگری که صورت گرفت، احداث پارک بانوان در زاهدان بود که با مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار مترمربع در خیابان انقلاب ایجاد شد.

وی با اینکه پارک بانوان یک نیاز اساسی برای بانوان شهر بود که هم بتوانند از این تفرجگاه در بحث تفریح و هم ورزش و هم اوقات فراغت استفاده کنند، گفت: جشنواره‌های ویژه بانوان در زاهدان نیز در این پارک برگزار می‌شود و یک ظرفیت خوب برای برگزاری این جشنواره‌هاست.

براهویی با اشاره به اینکه زیرسازی و فاز یک این مجموعه به اتمام رسیده و در بحث مبلمان دارای مبلمان خوبی است، تصریح کرد: این پارک دارای وسایل بازی کودکان، خانه مادر و کودک، آلاچیق، آب‌نماهای مختلف و فضای سبز است که با توجه به چاه آبی که دارد، می‌توان از ظرفیت چاه برای توسعه فضای سبز استفاده کرد.

ایجاد گذر هنر و غذا در پارک بانوان زاهدان

وی یادآور شد: بازارچه محلی زنان سرپرست خانوار نیز در حال احداث است که به زودی راه‌اندازی می‌شود و زنان سرپرست خانوار تولیدات خودشان را برای فروش در این محل عرضه خواهند کرد.

شهردار زاهدان بیان کرد: در جلوی درب این پارک نیز گذر هنر و غذا ایجاد شده است تا خانواده‌ها و و عموم مردم بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فاز یک مجموعه پارک بانوان به اتمام رسیده و زیرساخت‌های اولیه آن کاملاً فراهم شده است، گفت: تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در این پارک هزینه شده است و در قسمت احداث زیرساخت‌های ورزشی آن هستیم.

براهویی اذعان کرد: در فاز بعدی احداث زمین گلف، زمین والیبال، اسکیت و یک سالن ورزشی چند منظوره در دستور کار است که قسمت‌هایی از کارها انجام شده و در مرحله اجرایی است، همچنین استفاده از بخش خصوصی برای ایجاد رستوران و فضای بسته بازی کودکان را در برنامه داریم که در حال انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار هستیم و از همه کسانی که توانایی و سرمایه لازم را دارند، دعوت می‌کنیم تا در حوزه پارک بانوان که ظرفیت خوبی دارد و افراد زیادی روزانه از این فضا استفاده می‌کنند در بحث ایجاد بازارچه، رستوران و فضای سرپوشیده بازی کودکان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه از زمانی که این پارک احداث شده با استقبال خوبی از سوی زنان زاهدانی روبه‌رو شده است، گفت: در جشنواره‌هایی که در این مجموعه برگزار شده است، بالای هزار نفر نیز حضور پیدا کرده و از ظرفیت این فضا استفاده می‌کنند.

شهردار زاهدان افزود: امیدوارم با تأمین اعتباراتی که انجام می‌شود، فضاهای ورزشی نیز ایجاد کنیم و این فضا یک فضای تکمیل شده برای بانوان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ۳ با همکاری اداره ورزش و جوانان و نماینده مردم زاهدان، زمینی را برای ایجاد مجموعه ورزشی سرپوشیده چند منظوره ویژه بانوان اختصاص دادیم که در حال ساخت است تا مجموعه دیگر پارک بانوان تا پایان سال راه‌اندازی شود و بانوان بتوانند استفاده کنند.

کد خبر 789935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.