فعالیت اتوبوسرانی اصفهان با ۹۰۰ اتوبوس/ به دانش‌آموزان محروم دوچرخه امانت می‌دهیم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در سال جاری برای طرحی که بتوانیم آن‌ها را به‌صورت امانت در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار دهیم، تعدادی دوچرخه آماده و نوسازی شد و به دانش‌آموزان محرومی که متقاضی باشند، دوچرخه امانت می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در چهل‌وهفتمین جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان اظهار کرد: بعضی اقدامات از جمله خط‌کشی و تمیزکاری برای سال تحصیلی جدید بر عهده شهرداری است و این اقدامات در این هفته به‌طور کامل انجام می‌شود.

وی افزود: برای استقبال از سال تحصیلی جدید، بعضی‌کارها هماهنگی دستگاه‌های لازم از جمله آموزش و پرورش را نیاز دارد و یکی از موضوعات مهم ساعت آغاز فعالیت مدارس است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: برای اینکه اختلالات ترافیکی هنگام بازگشایی مدارس در شهر ایجاد نشود، مقرر شد زمان بازگشایی مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با ۱۵ دقیقه فاصله صورت گیرد.

حق‌شناس گفت: بار ترافیک باید در سیستم حمل‌ونقل همگانی توزیع شود، زیرا این موضوع نتایج خوبی داشته است و این نخستین همکاری مورد نیاز با آموزش و پرورش بود.

وی ادامه داد: برای اینکه دانش‌آموزان پسر با دوچرخه به مدرسه سفر کنند، گیره‌های مخصوص دوچرخه در حیاط مدارس نصب شده است، همچنین خیلی از مدارس تقاضای این گیره‌ها را داشتند، از این‌رو تعدادی گیره جدید برای مدارس در نظر گرفته خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در سال جاری برای طرحی که بتوانیم آن‌ها را به‌صورت امانت در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار دهیم، تعدادی دوچرخه آماده و نوسازی شد و در این راستا گفت‌وگویی با خیریه دانش‌آموزی صورت گرفته است و به دانش‌آموزان محرومی که متقاضی باشند، دوچرخه امانت می‌دهیم.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: ترافیکی در مسیر مدارس ناشی از ازدحام والدین و سرویس مدرسه است و این موضوع موجب ایجاد ترافیک در معابر سطح شهر نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه طرحی در راستای استفاده از حیاط مدارس بزرگ برای استقرار سرویس مدرسه با همکاری پلیس راهور برنامه‌ریزی شده است، گفت: این موضوع در سال گذشته متولی نداشت و مدیران مدارس برای اجرای این طرح نیاز به هماهنگی دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: در کارگروه ماده ۱۸ که مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزی است، مطرح شد که چنین مسئله‌ای وجود دارد تا سرویس مدرسه متولی شود و با مدرسه صبحت کند، همچنین در این جلسه موضوع دیگری با عنوان کمپین ترافیکی فرهنگی با مشارکت اولیا مربیان و خود دانش‌آموزان در راستای کاهش ترافیکی مدارس مطرح شد.

حق‌شناس با بیان اینکه مدارس پر تردد در سامانه سفیر مهر ثبت شده است، تاکید کرد: مدارس دخترانه و پسرانه تیزهوشان جز ۲۰ مدرسه پر تردد شهر است.

وی با بیان اینکه تعدادی محتوای صوتی برای سرویس مدارس آماده شده است، گفت: این فایل صوتی با محتوای آموزشی کودکانه به رانندگان سرویس دانش‌آموزی تحویل داده می‌شود تا آن را برای دانش‌آموزان پخش کنند، همچنین هدف این‌کمپین نظم‌دهی ترافیک در دو هفته نخست ماه مهر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: اکیپ‌های خودرو ۲۰۶ ثبت تخلف و پلیس راهور از سال گذشته از مرکز کنترل ترافیک برای مدیریت ترافیک به سطح شهر اعزام می‌شود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: برای بررسی ایمنی و نظافت مدارس با خدمات شهری صحبت شده و این موضوع در حال بررسی است.

برای سال تحصیلی جدید دو رام قطار شهری اورهال شده است

وی با اشاره به سفر برخی دانش‌آموزان با اتوبوس به مدرسه گفت: برای سال تحصیلی جدید تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است و در حال حاضر اتوبوسرانی این کلان‌شهر با ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به سفر برخی دانش‌آموزان با مترو به مدرسه افزود: برای سال تحصیلی جدید دو رام قطار شهری اورهال شده است و این موضوع موجب کاهش سرفاصله زمانی ورود قطار به ایستگاه است.

حق‌شناس تاکید کرد: مکان‌هایی که سرویس مدرسه جوابگو نیست، قرار است اتوبوس‌ها ۱۵ دقیقه قبل از اتمام زمان مدارس، ویژه آن مدرسه به ایستگاه اتوبوس نزدیک مدارس مراجعه کنند، همچنین این طرح در هر منطقه شامل یک مدرسه می‌شود.

حق‌شناس با بیان اینکه طرح زوج و فرد، دومین موضوع این جلسه است، گفت: در سال جاری سامانه جدید ثبت تخلف به‌روز شده و بعضی مشکلات رفع شده است، همچنین جلسات فنی با پلیس راهور برگزار شده است.

وی اضافه کرد: موضوع ساعت طرح زوج و فرد یک موضوع مهم است که تا پایان سال جاری باید ثابت بماند، همچنین تابلوها الکترونیکی شده است و پیامک هشداری برای شهروندان ارسال می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: بیشتر سرویس مدارس مجوز رفت‌وآمد در زمان طرح زوج و فرد را دارد.

حق‌شناس اظهار داشت: با توجه به ترافیک زمان عصر در ماه مهر، بهتر است طرح زوج و فرد از بیست‌وهفتم شهریور سال جاری انجام شود.

وی افزود: سیاست‌گذاری خودروهای ۲۰۶ یکی دیگر از موضوعات است، خودروی ثبت تخلف ۲۰۶ یک اقدام خوب در راستای کنترل ترافیک شهر بوده است و این خودروها در ماه مهر باید تخلفات مختلف را پیگیری کنند.

کد خبر 789888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.