میزان آلودگی هوای تهران؛ یکشنبه ۲۵ شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۵۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۵۶ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۰۲، پیشوا با شاخص ۱۰۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۲، سلامت با شاخص ۱۱۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۰۵، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۰، ملارد با شاخص ۱۰۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۲۸ و ورامین با شاخص ۱۰۳، برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، اسلام‌شهر با شاخص ۸۸، امام خمینی با شاخص ۵۹، بهارستان با شاخص ۷۲، پارک رازی با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۵۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۱، پیشوا با شاخص ۸۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۷۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۷، چشمه با شاخص ۸۷، دانشگاه تهران با شاخص ۹۹، رباط کریم با شاخص ۸۵، ژئوفیزیک با شاخص ۷۶، در موقعیت سالم (زرد) است.

لازم است بدانیم که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۵۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۵۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۳، شهریار با شاخص ۷۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۶۹، قدس با شاخص ۶۵، لواسانات با شاخص ۵۲، منطقه ۱۵ با شاخص ۵۱، بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است.

به این ترتیب، ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۳۸، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۴، پاکدشت با شاخص ۴۹، پردیس با شاخص ۵۰، دماوند با شاخص ۴۱، سرخه حصار با شاخص ۲۷، علم و صنعت با شاخص ۳۵ و مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۵، در موقعیت پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 789849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.