تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت در بافت تاریخی گرگان

مدیر منطقه۲ شهرداری گرگان از تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت و ساز در بافت تاریخی خبرداد و گفت: این اقدام باهدف ترغیب سرمایه‌گذاران برای نوسازی بافت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان احمد تجری شامگاه -شنبه بیست و چهارم شهریور- در نشست سرمایه‌گذاری و قانون‌مند شدی فعالیت‌ها در بافت تاریخی گرگان، اظهارکرد: این نشست با هدف قانونمند شدن اقدامات در شهر به‌ویژه بافت تاریخی و همچنین جلوگیری از تفاسیر شخصی از قانون توسط افراد مختلف برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه قانون تا سقف ۵۰ درصد معافیت برای ساخت‌وسازهای مسکونی در بافت تاریخی پیش بینی کرده اما شهرداری گرگان به‌منظور ترغیب سرمایه‌گذاران و مردم برای نوسازی بافت، تخفیف ۱۰۰ درصدی را در لایحه بودجه امسال اعمال کرده است.
مدیر منطقه ۲ شهرداری گرگان اضافه کرد: براساس کتابچه درآمدی شهرداری که در شورای اسلامی شهر گرگان به تصویب رسیده، مجوز مسکونی و همچنین تعمیرات برای بناها در بافت تاریخی گرگان به شرطی که کاربری آن‌ها تغییر نکند، معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه و مجوز تعمیرات است.
وی خاطرنشان کرد: اما املاکی که قرار است کاربری آنها تغییر کند باید قبل از آن به شهرداری مراجعه کرده و مجوزهای لازم را اخذ کنند.
گفتنی است، در این نشست سرمایه‌گذاران در بافت تاریخی گرگان نیز برخی دغدغه‌ها و نیازهای بافت را شامل اجرای طرح فاضلاب شهری، روشنایی، افزایش باکس‌های زباله و … خواستار شدند که قول مساعد برای رفع این مشکلات به آنان داده شد.
کد خبر 789741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.