نیاز ۴۵ درصد مدارس استان قزوین به بازسازی و نوسازی

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین از تحویل ۳۱ مدرسه جدید با ۱۳۱ کلاس درس به آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد و گفت: ۴۵ درصد مدارس استان نیازمند نوسازی و بازسازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: از دو ماه قبل ستاد پروژه مهر در استان تشکیل شد که ۹ کارگروه دارد که کارگروه بهسازی منابع انسانی، تأمین، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی از جمله آنهاست و با برنامه ریزی انجام شده آماده بازگشایی مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه امروز جذب نیروهای تخصصی از مسیر دانشگاه فرهنگیان و مرکز شهید رجایی صورت می‌گیرد، افزود: در زمینه شاداب سازی و نوسازی مدارس هم با اجرای طرح عجمیان در استان تاکنون ۱۲ تن رنگ، ۱۰ هزار متر ایزوگام و ۴ هزار متر تخته برای زیباسازی استفاده شده است.

تحویل کتب درسی به ۹۸ درصد دانش‌آموزان قزوینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با ذکر اینکه ۹۸ درصد دانش‌آموزان هم‌استانی تا امروز کتب درسی خود را دریافت کردند، اضافه کرد: در مقطع دبیرستان هم کتب درسی آماده شده و به مناطق ارسال می‌شود و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به صورت متمرکز این کار انجام می‌شود.

سیاهکالی مرادی با اشاره به مشکلات ثبت نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی ادامه داد: در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دانش‌آموز اتباع باید در مدارس ثبت نام شوند که ۲ هزار نفر از این دانش‌آموزان متعلق به مقطع ابتدایی هستند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه انتخاب و انتصاب مدیران تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها تا آبان‌ماه امسال هیچ تغییرات مدیریتی صورت نخواهد گرفت و در صورت تغییرات هم صلاحیت مدیران مدارس در کارگروه احراز صلاحیت بررسی می‌شود.

تحویل ۳۱ مدرسه جدید به آموزش و پرورش استان قزوین

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین از تحویل ۳۱ مدرسه جدید با ۱۳۱ کلاس درس به آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد مدارس استان نیازمند نوسازی و بازسازی است و در این زمینه از مجمع خیران مدرسه‌ساز کمک خواسته‌ایم.

نقی سیاهکالی مرادی جمعیت دانش‌آموزی استان قزوین بدون احتساب پیش‌دبستانی را ۲۴۵ هزار نفر بیان کرد و افزود: این ۲۴۵ هزار نفر دانش‌آموز در ۱۶۳۷ مدرسه تحت تعلیم ۱۶ هزار معلم تحصیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در قالب سهمیه جذب نیرو در سال تحصیلی جدید ۳۲۶ نفر در بخش تربیت‌بدنی و کیفیت‌بخشی و ۷۲ نفر هم معلول جذب کردیم. در ضمن ۱۱۲ نفر نیروی خدمتگذار هم جذب کردیم و در این بخش ۲۰۱ نفر کمبود نیرو داریم.

تحصیل ۳۶ هزار نفر در مدارس غیرانتفاعی قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به آمار کلاس‌های تک‌نفره روستایی گفت: امروز ۲۹ کلاس تک نفره با یک‌معلم داریم که اگر کد مدرسه فعال نباشد، مشکل خواهیم داشت. آمار دقیق دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هم مهرماه احصا می‌شود.

سیاهکالی مرادی درباره وضعیت مدارس غیرانتفاعی هم عنوان کرد: در حال حاضر ۳۶ هزار دانش‌آموز در ۲۸۱ مدرسه غیرانتفاعی استان قزوین درس می‌خوانند و در ضمن همه معلمان مراکز غیرانتفاعی گزینش شدند و ساعات کار آنها مشخص شده است.

وی از وجود ۲۲ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی هم خبر داد و اضافه کرد: ۱۰۵۰ دانش‌آموز نابینا، ناشنوا، کم‌توان ذهنی و دو معلولی داریم که خوشبختانه تجهیزات و امکانات تحصیلی این مدارس مطلوب و کافی است.

جذب ۳۲۷ مربی پرورشی

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش از کمبود جدی فضای آموزشی در شهرستان البرز خبر داد و گفت: در شهرهای محمدیه و مهرگان آمار دانش‌آموزی بسیار بالاست و به همین خاطر در این شهرها مدارس دو شیفت شده‌اند.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه کمبود هنرستان در شهر محمدیه امسال برطرف می‌شود، افزود: در محمدیه و مهرگان ساخت مدرسه در اولویت است و انبوه‌سازان مکلف شدند به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه احداث کنند تا نیازها برطرف شود.

وی همچنین از جذب ۳۲۷ نفر مربی پرورشی و مشاور مدارس برای توسعه فعالیت‌های تربیتی مدارس استان قزوین خبر داد و گفت: جذب این تعداد مربی پرورشی و مشاور تحول بزرگی در حوزه فعالیت‌های تربیتی مدارس استان قزوین رقم می‌زند.

کد خبر 789670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.