۳۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد

مدیر امور اراضی استان قزوین از تخریب ۳۸ بنای غیرمجاز احداث‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و گفت: با این تخریب‌ها ۶۸ هزار متر مربع اراضی کشاورزی استان احیا شد.

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۳۸ بنای غیرمجاز احداث‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: احکام قلع‌وقمع این ابنیه غیرمجاز در روزهای آخر هفته گذشته اجرا شده و با این تخریب‌ها ۶۸ هزار متر مربع اراضی کشاورزی استان به چرخه زراعت بازگشت.

وی با بیان اینکه ۳۱ فقره اجرای حکم قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین صورت گرفت، اضافه کرد: با تخریب ۳۱ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان ۶۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستاهای ارنجک و رشتقون در بخش مرکزی این شهرستان به چرخه تولید زراعی باز گشت.

مدیر امور اراضی استان قزوین با ذکر اینکه ساخت‌وساز و تغییرکاربری‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، دیوارکشی، محوطه سازی و احداث استخر غیر کشاورزی بوده است، خاطرنشان کرد: این تغییر کاربری‌ها در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با حضور یگان حفاظت امور اراضی شهرستان قزوین و همکاری عوامل انتظامی، راهداری و شهرداری تخریب شد.

رحمان‌دوست از تخریب هفت بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک خبر داد و گفت: با تخریب و قلع و قمع این بناهای غیرمجاز بیش از ۳ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستاهای آقچری، خونان و زیاران از توابع این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: بناهای غیرمجاز از جمله بنا، اتاقک و دیوارکشی بوده که با حضور رئیس و کارکنان امور اراضی شهرستان، نیروی انتظامی و همکاری راهداری شهرستان در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز تخریب شد.

کد خبر 789529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.