برخورد قاطع با عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های استان ایلام

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: با عوامل تعمدی آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان به صورت قاطع برخود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، مجید بیگلریان صبح امروز _شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علت عمده آتش‌سوزی‌ها تعمد، سهل انگاری، اختلاف ملکی و توجه نکردن افراد به خاموش کردن آتش است.

وی افزود: از همه مردم درخواست داریم هنگام حضور در جنگل‌ها و مراتع، از روشن کردن آتش خودداری یا هنگام ترک طبیعت حتم، آتش را خاموش کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام تصریح کرد: ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطح ۱۲ شهرستان استان به ریاست فرمانداران تشکیل شده است و در حوادث و مخاطرات طبیعی از جمله سیل و آتش سوزی پای کار هستند.

بیگلریان اضافه کرد: در جریان آتش سوزی‌های سال جاری همکاری و تعامل بسیار خوبی میان اعضا ستاد مدیریت بحران و نیروهای مردمی برای خاموش کردن آتش وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه آتش زدن پس چرای مزارع و زمین‌های کشاورزی ممنوع است، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با دادستان و دادگستری استان انجام شده است و با هرگونه تخلف در این زمینه به صورت قاطع برخورد می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: پیگیری‌های لازم برای شناسایی و برخورد قاطع با عوامل تعمدی آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های استان در حال انجام است.

بیگلریان افزود: حدود ۱۰۰ مورد آتش‌سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح مراتع و جنگل‌های استان ایلام اتفاق افتاده است.

کد خبر 789512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.