شهرداری یارانه سرویس مدارس به اولیای دانش‌آموزان اختصاص دهد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برای کاهش هزینه‌های تحمیلی به اولیای دانش‌آموزان و حمایت از والدینی که از سرویس مدارس برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان خود استفاده می‌کنند، یارانه خانواده از سوی شهرداری در نظر گرفته شود.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به افزایش نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای کاهش هزینه‌های تحمیلی به اولیای دانش‌آموزان، حمایت از آن‌ها و تضییع نشدن درآمد رانندگان سرویس مدارس، به والدینی که از سرویس برای حمل‌ ونقل دانش‌آموزان استفاده می‌کنند، یارانه خانواده از سوی شهرداری اختصاص داده شود.

وی با اشاره به ضرورت حذف تمام درآمدهای حاصل از جذب این ردیف از بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ افزود: مدیریت شهری برای حل مشکلات والدین در پرداخت کرایه سرویس مدرسه باید وام قرض‌الحسنه بدون سود با اقساط بلندمدت اختصاص دهد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار تأمین اعتبار اجرای برنامه‌های شهر دوستدار کتاب برای کسب عنوان پایتخت کتاب شد و خاطرنشان کرد: از اعضای شورای شهر درخواست کرده‌ایم در این حوزه حمایت و مساعدت داشته باشند، این موضوع در کمیسیون تلفیق فرهنگی و بانوان مورد بررسی و موافقت اعضا قرار گرفته است.

اشدری اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های خوب پیش‌بینی شده در حوزه شهر دوستدار کتاب لازم است تا اعتبار مورد نیاز توسط شهرداری و با تعامل دیگر دستگاه‌های متولی تأمین شود و هزینه‌کرد برای برنامه‌ها زیر نظر اداره ارشاد صورت گیرد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه مدیریت استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین باید به طور مستمر با همراهی شورای شهر و مدیریت شهری برای تحقق کیفیت همه‌جانبه اجرای این طرح پیگیری و حمایت لازم را انجام دهند.

اعضای شورا ناظر فعالیت سازمان‌ها و مناطق شهرداری شوند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری در راستای اجرای مصوبات و سیاست‌های شورا است، تصریح کرد: اعضای شورا باید بر کار مدیران شهری نظارت کنند و مدیران شهرداری نیز باید پاسخگو باشند.

اشدری گفت: به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم در سال آخر فعالیت شورای ششم شهر قزوین و در یک حرکت ارزشمند هریک از اعضای شورا در سازمان‌ها و مناطق شهرداری به عنوان ناظر انتخاب شوند.

کد خبر 789428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.