سفر رئیس جمهور به عراق راهبردی است

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اولین سفر رئیس جمهور به کشور همسایه، گفت: سفر رئیس جمهور به کشور عراق یک سفر راهبردی در مقابله با جنگ ترکیبی و حتی یک مواجهه هوشمندانه در برابر تحریم‌های ظالمانه و مواجهه دشمن با ملت بزرگ و کشور ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حجت الاسلام عادل حاجی پور امروز_ جمعه بیست و سوم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: انسانی که در جامعه امروز و در دنیای دوگانه امروز زندگی می‌کند اگر دچار قدرت تفکر و تحلیل در مسائل پیچیده سیاسی اجتماعی و فرهنگی زمانه نباشد به تعبیر راحت بگویم سر او کلاه می‌رود پس نیازمند به این هستیم در این دنیایی که به مراتب پیچیده‌تر از گذشته است و ابزار و مدل‌های مواجهه دشمن بسیار متفاوت شده و به تعبیر مقام معظم رهبری، یک ملت در مواجهه با جنگ ترکیبی است.

وی افزود: جنگ ترکیبی مرکب از بخش‌ها، روش‌ها و ویژگی‌های مختلف در مبارزه توسط دشمن که جنگ روانی، جنگ اقتصادی و در کنار آن جنگ نظامی، جنگ سیاسی و جنگ رسانه‌ای است و به تعبیر بهتر هماهنگ در برابر همدیگر عمل می‌کند و طبیعی است که در چنین شرایطی انسان هم باید مثل همانند دشمن در مواجهه با جنگ ترکیبی، مقابله ترکیبی داشته باشد.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: امروز دو نگاه در دنیا حاکم است، یک دو قطبی مرسوم و منطقی و پذیرفته شده در عالم وجود دارد. یک نگاه نگاه صهیونیست جهانی که در پی استعضاف و استخفاف ملت‌های عالم است و در طرف دیگر نگاه دوم است که برآمده از اسلام ناب محمدی است، اسلامی که هدیه شگفتی ساز الهی به بشریت است و در ۴۵ سال قبل از این انقلاب وقتی نگاه می‌کنیم ما اسیر بودیم و ما در چنگال افکار دیگران دچار یک استضعاف و استخفاف شده و راه سختی طی شد. اما انقلاب اسلامی آمد ما را از آن اسارت و نگاه خفت بار رهایی بخشید.

حجت الاسلام حاجی پور خاطر نشان کرد: رهبر عزیز انقلاب در دیدار با دست اندر کاران کنگره شهدا و سرداران شهید عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد فرمودند غالباً این کارهای ما در حوزه‌های فرهنگی به تعبیر راحت بگویم خروجی محور نیست و باید خروجی کار را نگاه کرد و آنچه که می‌ماند در امتداد این یادواره‌ها کجاست.

در مسائل اقتصادی نیازمند به مواجهه هوشمندانه هستیم

وی تاکید کرد: شهدا قهرمان تبدیل بحران‌ها و تهدیدها به فرصت بودند و این موضوع را باید به تصویر کشید و باید در قالب فیلم، ادبیات، کتاب، یادواره و در هر قالبی که به ذهن هنرمندانه و خلاق جوان فرهنگی می‌رسد به عرصه میدان آورده شود و این نکته مهمی است که در عرصه فرهنگی و به همین شکل در مسائل اقتصادی که ما نیازمند به مواجهه هوشمندانه هستیم، لحاظ شود.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه به اولین سفر رئیس جمهور به کشور همسایه عراق اشاره و اضافه کرد: سفر رئیس جمهور به کشور عراق یک سفر راهبردی در مقابله با همان جنگ ترکیبی بود یا بهتر بگویم یک مواجهه هوشمندانه در برابر تحریم‌های ظالمانه و مواجهه دشمن با ملت بزرگ و کشور ایران است و بخش‌های مختلف از برکات این سفر که جلوه‌ای روشن از پایبندی ایران به سیاست حسن همجواری و حسن همسایگی است، تقویت روابط منطقه‌ای و تقویت همکاری با کشورهای همسایه یک اصل قطعی در مواجهه هوشمندانه برای شکستن تحریم‌های دشمن برای مقابله در عرصه‌های اقتصادی، عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

حجت الاسلام حاجی پور ادامه داد: این دستاورد بسیار ارزشمند این سفر است که جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی و کودک کشی مردم غزه در رأس گفتگوها و مذاکرات و مباحث قرار می‌گیرد و بخش دیگری از این مواجهه هوشمندانه دستگاه دیپلماسی کشور در مقابله با دشمن است و چه بخواهند و چه نخواهند این مسیر که توسط ملت قهرمان فلسطین آغاز شده است و امروز توسط جبهه غیور و بزرگ مقاومت پشتیبانی می‌شود به نابودی کامل رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

کد خبر 789336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.